Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: koppla hdd till DM800

  1. #21
    Ja hörni. . .Körde ftp genom programmet dcc. La till mappen movie som ni sa i media/hdd.
    Mountade disken till denna mapp & provade att spela in. De resulterade i att hela boxen låste sig & gick inte få igång. Under booten så låste sig allt. De enda som fungerade var dioden som blinkade rött, alltså för inspelning. De slutade med att jag fick flasha om boxen. Testade efter att jag gjort om allting återigen att spela in. . . . .Å vet ni vad.

    SAMMA JÄVLA SKIT HÄNDE IGEN. Så nu sitter jag här igen å väntar på att kanalsökningen ska bli klar för andra gången. Tror jag ska kasta fast både den externa hdd & dreamboxen i väggen . . .

  2. #22
    Har du verkligen mount:at disken?

    När jag läser inläggen verkar det som om du missat detta steg och istället skapar katalogen på flashminnet. Mount:ningen ska spec:as i /etc/fstab. Min rad ser ut som följer, men du måste anpassa den så att path:en stämmer med din hårddisk (tex så kanske du ska ha part1 istf part3):
    /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part3 /media/hdd auto defaults 0 0

    Efter denna ändring skriver du "mount /media/hdd" och OM detta lyckas mkdir /media/hdd/movie. Då skapas katalogen på hårddisken där det finns utrymme att spela in.
    Du ska alltså inte ha någon movie-katalog i /media/hdd innan du har mount:at hårddisken.

    Vill inte strö salt i såren, men jag tycker inte att du ska kasta din Dreambox i väggen. När du väl lärt dig lite mer så kommer du le åt dina nybörjarmisstag. Alla gör sådana.

  3. #23
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    För att kolla om disken finns där: skriv df (diskfree), och kolla om du har en montering i /media/hdd som verkar vara den storleken som disken är på.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #24
    tackar så mycket för hur man skulle gå till väga det funkar alldeles utmärkt på ett usb minne att spela in...det var ju bara ett test från min sida men tack så mycket nu vet jag hur jag ska göra..

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    24
    Tackad
    2 gånger
    Precis "föllinge"
    Du måste mounta disken först.
    sedan skapa mappen "movie" under "/hdd"
    annars tror jag det är bäst att ta bort mappen "movie" ifall den hamnat i flashminnet.

Liknande ämnen

  1. koppla till server
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 03:36
  2. Koppla till hemmabio
    Av Jimmi i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 20:53
  3. Går det koppla digital-boxen till hdd tv!
    Av man i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 18:59
  4. Koppla en boxer till en datorskärm
    Av gussi i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 12:56
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss