Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: koppla hdd till DM800

  1. #1

    koppla hdd till DM800

    Hej.

    Undrar om nån vet hur man kopplar en extern hårddisk till en dm800 HD via usb ? Kan inte mounta min...

  2. #2
    du måste ha ett plugin du hämtar ifrån IHAD t.ex.

    heter väl nått i stil med USB2HDD eller något.

    sen ska du kunna initiera disken.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Ok, för mig som är lekman är de här rena grekiskan.
    Jag har alltså en extärn hdd som jag vill ansluta via usb. Problemet är att har saker på den hdd som jag är rädd om & kan därför inte initiera/formatera den.
    Dreamen hittar disken, men det går inte att mounta .

  4. #4
    då har du möjligen den pluginen redan i boxen. ingår kanske i din image du kör.

    vad har du på den ? win material eller linux ?

    om den är formaterad i windows så rekomenderar jag dig att flytta de viktiga nån annanstans och initierar och formaterar den för din dm800..

    i annat fall måste du försöka mounta din ntfs/fat disk i dm800an. då är jag helt lost.
    jag initiera och formatera om skiten i ext detta skedde per automatik.
    om du ska mounta t.ex ntfs eller fat disk så får någon annan hjälpa dig. som vet om de är möjligt att mounta windows diskar i en dm800. går juh att mounta i linux frågan är om de är lika enkelt direkt i dm800. möjligen saknas drivers för det vad vet jag.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Tackar.

    Ska försöka flytta över de jag vill spara på en annan hdd & göra som du sa att initiera den. Hdd är en 500gig inköpt på onoff, men den ska väl fungera ?

    Provar & återkommer.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Funkar säkert bara du formaterar den med ext2fs, annars kan du inte spela in.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    som matkoh säger.. men ska inte vara några problem, dreamboxen som sagt initierar och formaterar den åt dig. så du ska inte behöva göra något extra då om dm800an hittar disken, mer än att göra några knapptryck med fjärren i HDD menyn.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Borde väl funka utan att formatera om den. De flesta köpdiskar är väl redan formaterade i fat32 och det lär väl DM800:an stödja (NTFS är nog kört även om det fungerar bra i nya Linux-distar). Annars skulle väl dreamboxarna inte splitta ts-filerna när programmen spelas in. Kör själv med ext3-formaterad disk.

  9. #9
    de flesta som kör en disk i windows formaterar sina diskar i NTFS.. beror juh som sagt på att man ska kunna ha stora filer på en disc en DVD.iso får abslout inte plats på ett fat32 filsystem.. är dom ö.h.t formaterade när man får dom ? ptjaa.. en usbdisc är kanske det.. njae.. spara allt vikitgt. de ska man alltid göra innan man byter diskar med moderkort och olika interface.. man vet aldrig vad som kan hända.. Barry allen och usb-minne är juh = format av stickan utan förvarning t.ex om stickan sitter i när man instalerar Barry allen.. kul att ens semsterbilder försvinner då.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Satt igår kväll å provade. Fick f-n inte till de. Sparade över de som låg på hdd till min andra PC. Kopplade den till DM800 & initierade hdd. Sen provade jag att mounta disken, men lik förbannat står de när jag ska prova att spela in att disken inte e initierad eller mountad. Vart ska jag mounta disken. Stog på Media utan att jag valt nåt, så jag tog de.

Liknande ämnen

  1. koppla till server
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 03:36
  2. Koppla till hemmabio
    Av Jimmi i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 20:53
  3. Går det koppla digital-boxen till hdd tv!
    Av man i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 18:59
  4. Koppla en boxer till en datorskärm
    Av gussi i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 12:56
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss