Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Någon som kan koppla EN digitalbox till två tv-apparater????

  1. #1

    Någon som kan koppla EN digitalbox till två tv-apparater????

    Hej Någon där ute som vet hur man kan koppla en digitalbox till 2 tv-apparater.....hade comhem förr och då så kopplade jag från uttaget till boxen (in) från boxen (ut) till vhs (in) och från vhs (ut) en T-koppling som gick till tv:n i vardagsrummet och den andra till tv:n i sovrummet. satte på en kanal på boxen och sen te.x kanal 20 på vhs:en sen så sökte jag bara efter kanalen på tv:en i sovrummet så kom den fram via vanlig kanalsökning... nu så funkar det inte är det någon som vet om det kan vara att det är någon ny programvara i boxen eftersom dom vill att man ska skaffa tvillingkort och trilling mm. den som har en lösning skriv gärna. du kan få en mp3 med 4gb hem skickad:clap::surprised::lol:

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Varför sätter du T-kopplingen där ? (sätt den direkt i TV-uttaget). En kabel till digital-boxen, och från den vidare till VHSen. Sedan har du en egen kabel till den andra TVn.

    Du får dock bara in gratis (ingår i hyran oftast) kanalerna som skickas ut analogt i TVn utan en digitalbox ?

    Eller vad menar du ?

    Och nej jag ska inte ha någon MP3 spelare, hjälpen här är gratis.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    Thumbs down Samma..

    Jag e ute efter lite samma sak en box som kan visa bilder på 2 källor. E lite för snål för å köpa en till box å en till hårddisk för 3000 bara för att slippa sitta i samma soffa som tjejen å kolla på det hon kollar på (Eftersom det e tjejen som nästan alltid (Läs 99%) bestämmer i slutändan) plus att hon tycker det e för dyrt för att köpa en till box å hålla på. Men jag ska kolla om jag kan göra om scart utgången å trycka in den i min förstärkare å se om man kan få dubbla utsignaler via den. (När man får tillåtelse att göra det eftersom det alltid är massa gnäll om att antingen så gör jag ALDRIG nått vettigt hemma eller så gnälls det som att jag ALDRIG tar det lugnt och umgås med henne.)

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Friday, det du kan göra för att slippa ha två boxar är följande.

    Skaffa dig en IR-förlängare, sedan skaffar du en RF-modulator där du kan plugga in en scart-kabel. Istället för att plugga in från digital-boxen till t.ex. VHSen pluggar du in den i RF-modulatorn, sedan kör du med en splitter från den vanliga TV-utgången på RF-modulatorn och drar en TV-sladd till vardera TV.

    Därefter kan man då titta på vilken TV man vill och byta kanal på boxen som står i ett annat rum, man måste dock ställa in TVn så den tar in den analoga kanalen som RF-modulatorn matar ut. Det går dock inte att titta på båda TV apparaterna parallellt på två olika program

    Det är för att dekodern kan ju bara skicka ut en kanal åt gången. Detta funkar såklart inte för HDTV.

    Sedan går det förstås att mixa ihop med en kabel direkt från TV-uttaget så man får me de analoga gratiskanalerna till båda TV-apparaterna om man har t.ex. comhem, då måste man tänka på att lägga RF-modulatorn på en frekvens som inte används för att det inte ska krocka med de andra platserna som Comhem använder i sitt nät. Tror dom krypterade kanalerna kanske skulle störa RF-modulatorns signal om dom ligger på samma frekvens.

    Den här lösningen är billigare än att köpa en till box för 4000kr eller vad det nu kostar, men inte säkert det passar, du kanske tänkte dig något annat.

    Men dom flesta vill ju titta på två olika program parallellt, då måste man ha en till box, i alla fall för kanaler som kräver abonnemang (smartcard). Går inte göra något åt de.

Liknande ämnen

  1. Koppla bild och ljud till flera TV-apparater
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 14:48
  2. Dreambox DM600 till två tv apparater
    Av sampolinen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:00
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 20:22
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 11:56
  5. Lösning till fler tv-apparater
    Av ruttnahajen i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 16:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss