Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: BBC, voice och nästa blir.....

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger

    BBC, voice och nästa blir.....

    "Från och med den 1 december 2008 upphör BBC Prime som TV kanal i det digitala marknätet, något vi och många med oss beklagar. Beslutet är BBC Primes eget och därmed något som vi inte har några möjligheter att påverka. Vi hoppas att BBC Prime så småningom ändrar sig, men tills vidare innebär beslutet att kanalen kommer att försvinna från Boxers utbud."

    En till kanal som slutar sända hos boxer det går inte riktigt bra för dom nu. Lite oroväckande, hade varit kul och veta varför. Men det klart kan ju inte säg jag titta på dom direkt så med lite tur kanske det kan vara positivt. Kan ju alltid hoppas på någon ny bättre kanal.

  2. #2
    Den kostar ju extra , tror inte många vill betala extra för den, tror folk är mer villiga att betala extra för typ tv1000 eller viasat sport och liknande...

  3. #3
    Det er ikke bare hos Boxer at BBC Prime forsvinner. Canal Digital "mister" også kanalen.

    Årsaken er at BBC gjør om på noen av sine utenlandskanaler. På Canal Digital Forsvinner i tillegg til BBC Prime, også BBC Food. Men kanalene erstattes av tre nye: BBC Entertainment, BBC Lifestyle og BBC Knowledge. Disse kanalene har hittil kun vært tilgjengelig for polske Cyfrowy Polsats kunder samt hos noen få asistiske operatører. Dessuten kommer en internasjonal versjon av BBC HD til Canal Digital.

    Siden det, som trollhattan skriver, ikke er særlig mange av Boxers kunder som har valgt BBC Prime, har antakeligvis Boxer valgt å ikke ta inn de nye BBC-kanalene. Det bør gi mulighet for en ny kanal fra en annen leverandør...

    Edit: BBC-endringen hos Canal Digital er tidligere omtalt her: http://www.comhit.net/showthread.php?t=23233

    Mvh
    Brumle

  4. #4
    Vad synd, då kan man ju inte se Top Gear. Jaja, tur att det finns torrent-trackers. :-)

    Kanaler jag skulle vilja se istället:

    Discovery Science (!!!)
    TV4 Science Fiction
    En till C+-kanal

  5. #5
    Jag hoppas dom tar bort SVT Extra för den tar bara plats. Den har ju inte sänt på snart 6 år vad jag har för mig.
    Är det något sport sportevenemang så visar dom ju det oftast på SVT 24 eller på TV2.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jan_Bananberg Visa inlägg
    Jag hoppas dom tar bort SVT Extra för den tar bara plats. Den har ju inte sänt på snart 6 år vad jag har för mig.
    Är det något sport sportevenemang så visar dom ju det oftast på SVT 24 eller på TV2.
    Kanaler som inte sänder tar ingen bandbredd. Det finns också kanaler i Boxers nät som delar bandbredd och sänder på olika tider. Kommer dock inte ihåg vilka just nu...

  7. #7
    Jag ringde Boxer och framförde förslag på de TV-kanaler jag nämnde i postningen längre upp.

    Följande kanaler kommer att börja sända under 2009:
    Discovery Science (Yes!!!)
    TV1000 (han sa inte vilken)
    Showtime
    National Geographic
    Comedy Central

    Dessvärre var TV4 Science Fiction en kanalerna som fick avslag.

    Dessa kanaler kommer att sändas i MPEG-4 så troligtvis kommer det att bli fler kanaler i denna nya mux. Trevligt! :-)

  8. #8
    Utrymmet finns så plocka gärna in någon av de andra nordiska public service-kanalerna eller de kommersiella som redan finns analogt i resp. lands marknät. Finland faller med en gång för det är ändå ingen som förstår vad som sägs.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Showtime
    National Geographic
    Helt allvarligt, vem vill ha dessa kanaler?

  10. #10
    Alla som gillar Historia, Mystisk Historia , dokumentärer ?

    Nat Geo är en grym kanal, tittar ofta på den.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 17:37
  2. The Voice borta - orsak: avtalsproblem
    Av legendshine i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 12:27
  3. Nästa landskamp
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 22:46
  4. Nya videokanalen VOICE TV till Com hem!
    Av the varan i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 21:16
  5. Nästa ComHem nyckel?
    Av Johan i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss