Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En komplett guide?

  1. #1

    Question En komplett guide?

    Hejsan. Jag kan inte posta i tråden "requesta guider" så jag tänkte att det passar bra här inne då det gäller co*h**

    Kan någon skapa en guide utifrån förutsättningarna nedan?...
    Tänk scenariot att Någon redan har en Linux server med Debian disten på (dock inga större kunskaper i linux själv) + 3 stycken Dreambox 600PVR eller 500C. (KabelTV)
    + 1 st MP3.6 med USB anslutning + 1 st originalkort co*h**

    Är det något mer än det ovannämnda Någon behöver för att få bild på tre TV apparater? Detta är i rent informativt syfte jag undrar, givetvis.

    Vore jätte snällt om någon i detalj kan skriva en guide om hur man Kunde gått till väga. Användarna räcker att man kan editera via nano direkt i conf/text fil. Fungerar detta med SSH eller SSL kryptering (även om det är en intern setup)? Och, kan någon förklara vad en DesKey är som jag sett i folks conf filer lite varstans här?... Mvh

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Arbeta med denna guide som grund så förstår du snart hur det fungerar.

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=15172

    vissa saker är outdated, vissa saker måste ersättas med nytt, men ändock en bra grund att stå på innan man börjar fråga en massa.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3

    wildone

    Jatack Har sett och läst den. Men när jag skulel försöka med wget så fanns inte filen. Och i den filen verkar det finnas tre filer därav "complete" =)

    Du kanske kan uppdatera guiden och filerna?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av OptiX Visa inlägg
    Jatack Har sett och läst den. Men när jag skulel försöka med wget så fanns inte filen. Och i den filen verkar det finnas tre filer därav "complete" =)

    Du kanske kan uppdatera guiden och filerna?
    Vad är problemet?
    Att versionen inte är samma som för 3 år sedan?
    Om du inte lyckas lösa den biten så ska du nog lägga ned det här projektet direkt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Söker du en guide i hur man sätter upp en linuxserver, så är kanske detta forum inte det första du ska titta i.

    wget är en *Nix kommando och har ingenting specifikt med kortdelning att göra. (och i debian installerar du nya paket enklast via apt-get)

    (dock inga större kunskaper i linux själv)
    Att inte ha "stora kunskaper" är Inte detsamma som att vara total nybörjare och bara vilja ha fungerande grejer, då ska du nog betala för hjälpen.
    Känns som du börjar i fel ände...
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    ja, numer går det ju att köpa färdig confade servrar på blocket


Liknande ämnen

  1. TV guide
    Av tolelle i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 17:45
  2. Är det här ett bra paket komplett med ett M II ?
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 19:46
  3. [LÖST] Guide
    Av omighty i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-05, 08:27
  4. guide?
    Av mackebull i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-27, 16:29
  5. [LÖST] Guide???
    Av rexbellare i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss