Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dreambox. Ingen router.

  1. #1

    Dreambox. Ingen router.

    Är sugen på att beställa en dreambox. men jag har inte routern i samma byggnad som jag bor i.

    jag har bara ett trådlöst nätverk av märket snu6500 som tar emot sändning.


    är det en trådlös nätverks brygga jag behöver då?

    typ en sån här?

    http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=312274


    mvh.

  2. #2
    Jag har inte testat men jag tror inte den grejar det, det ser ut som en ren accesspunkt.
    Du behöver nog en sån här.
    http://www.dustin.se/pd_5010067250.aspx

  3. #3
    Varför startar du en tråd till?
    Räcker inte den andra?

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23586

  4. #4
    för jag vill ha ett 100% svar innan jag beställer dreambox. har fått "kanske" osv osv.

    måste veta 100% om jag Måste ha Routern I samma byggnad för att ha dreambox uppkopplat på internet eller inte.

  5. #5
    Vad är det som är oklart?
    För att kommunicera mellan enheter som är kopplade i ett nätverk så behöver dom vara anslutna till en samma gateway. Enheterna måste också ha samma nätmask för att kunna kommunicera. Hur du löser detta spelar ingen roll, detta är du som kanske förstår inget unikt för en Dreambox.

    När det gäller att spamma forumet för att få fler svar så tycker jag att du ska tänka efter lite varför just dina frågor skulle vara så viktiga. Alla som postar på forumet vill ha svar, det betyder inte att man ska posthorar överallt.

  6. #6
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av montis Visa inlägg
    för jag vill ha ett 100% svar innan jag beställer dreambox. har fått "kanske" osv osv.

    måste veta 100% om jag Måste ha Routern I samma byggnad för att ha dreambox uppkopplat på internet eller inte.
    Jag håller med föregåeende talare. Ställ frågan i en tråd och vänta på svar.
    Ovannämda Linksys WET54G funkar, jag har en sådan. Sedan är ju givetvis avståndet en fråga också. Vart ligger "den andra byggnaden", alltså hur långt bort?

    Jag har en ny WET54G du kan få köpa av mig. PM om du är intresserad...
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av montis Visa inlägg
    är det en trådlös nätverks brygga jag behöver då?
    Japp, ett alternativ är att köra dd-wrt där kan du köra i alla möjliga olika modes. Jag har inte testat just den i bryggmode men jag antar du bör kunna koppla flera enheter till en sån brygga en vanlig 54GL har ju fyra portar.

    http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

  8. #8
    Vad är egentligen syftet med en brygga?
    Borde det inte fungera med en trådlös router också (de är vanligare och därmed billigare)? Kan inte två trådlösa routers prata med varandra på LAN-sidan?

    /Nyfiken

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan Visa inlägg
    ? Kan inte två trådlösa routers prata med varandra på LAN-sidan?
    Jo om den ena agerar brygga eller klient, numera kan man även hitta "billiga" som klarar det. Visst kan två routrar prata med varandra på "lan" sidan med i detta fallet är väl uppläget ungefär

    WAN (internet)-LAN-HUS1-LAN-WIFI--------WIFI-DATOR i HUS2
    Men nu behövs ju ett LAN i hus2 -------WIFI-LAN-DREAMBOX-PC MM

    Har själv kört så sen början av 2000 mellan två hus (500m), först med en dator som brygga, sen med två Dlink DWL 200AP+ med den ena i bryggläge, men nu har vi grävt ned fiber istället...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan Visa inlägg
    Vad är egentligen syftet med en brygga?
    Borde det inte fungera med en trådlös router också (de är vanligare och därmed billigare)? Kan inte två trådlösa routers prata med varandra på LAN-sidan?

    /Nyfiken
    Två routerar kan "prata" med varandra om dom ligger under samma nätmask. Annars inte, men ska man "bara" ha Internet på datorerna runt om i nätverket utan med målet att komma åt varandra så spelar detta ingen roll.

Liknande ämnen

  1. dreambox utan router??
    Av nickera i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 13:55
  2. Dreambox 500c med D-link dgl-4300 router
    Av gbglass i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 17:19
  3. Router för dreambox?
    Av wizz i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 19:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss