Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DVB-Vad?

  1. #1

    DVB-Vad?

    Hej!

    Extrem nybörjarfråga, men detta verkar vara rätt ställe att fråga på.

    Jag bor i lägenhet där vi har ComHem - Jag har dock inte något ComHem abonemang.

    Om jag pluggar in mig i väggen med en antennkabel så får jag dock ett antal kanaler - Är dessa kanaler digitala eller analoga?

    Om de är digitala, så vilken DVB-? är det då jag måste köpa? Har precis provat en DVB-C (se tråd på motagarforumet) och den kunde inte hitta de 'fria' kanalerna.

    Jag antar att min förvirring kommer av att jag trodde det analoga nätet var avstängt och att jag då har analoga kanaler i huset

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av JensMarcus Visa inlägg
    Hej!
    Om jag pluggar in mig i väggen med en antennkabel så får jag dock ett antal kanaler - Är dessa kanaler digitala eller analoga?
    Antagligen analoga.

    Citat Ursprungligen postat av JensMarcus Visa inlägg
    Hej!
    Om de är digitala, så vilken DVB-?
    -C

    Citat Ursprungligen postat av JensMarcus Visa inlägg
    Hej!
    Har precis provat en DVB-C (se tråd på motagarforumet) och den kunde inte hitta de 'fria' kanalerna.
    DVB betyder Digital Video Broadcasting och då hittar du inget analogt...

  3. #3
    Tackar, vad är då -T?

  4. #4
    DVB-Terrestrial

    alltså marknät (Boxer)

  5. #5
    Ahh - Och även om jag som korkad användare tycker jag har marknät och digitalt när jag sitter i ett comhem hus - så har jag isjälva verket analogt?

    Tack igen

  6. #6
    ComHem har både analoga och digitala kanaler
    Vill du se deras digitala så får du teckna abonnemang eftersom det inte finns nått som är gratis där

    Det digitala är DVB-C = Cable, så kan din Anysee hantera programkort så är du på banan
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm