Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: web-x-tv

  1. #1

    web-x-tv

    Hej
    Har nött flera kvällar med att kunna få igång tv tittandet via web interface. När jag trycker på web-x-tv så kommer det upp en skärm med det står bara "video is loading", dvs ser inga tecken på bild. Kan jag ha för svad bandbredd? har adsl 8 mbit.

    Har även försökt den andra varianten där man trycker på "video capture" i menyn då vlc spelaren skall öppnas av automatik. Spelaren öppnas dock inte så n´ågot är nog galet där också.

    [FONT=Times New Roman] [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] [/FONT]
    [/FONT]

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Har du valt att m3u-filen alltid ska öppnas med vlc?

  3. #3

    Utveckla

    Hej, tack för svaret. Det har jag inte gjort. Kan du utveckla hur jag gör det, dvs i vilken meny och hur gör man det.

    tack på förhand / lasslo

  4. #4
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Vid video capture, välj inte öppna utan spara (ex i temp på datorn) sen när du vill öppna den ex. "öppna med ", så borde du kunna välja vlc player.
    Annars under mappalternativ,filtyper välj att m3u öppnas med vlc-player.

  5. #5
    Hej, tack för det, men det var är redan inlagt att dessa filer skall öppnas med vlc men det händer som sagt var ingenting när man trycker på video capture.

    På fråga 2 så undrar jag varför ingen bild dyker upp när jag trycker igång web-x-tv. Det står video is loading men inget händer.

    Ser dessa inställningar på routern korrekta ut?

  6. #6
    Du kan alltid öppna VLC och välja att spela från nätverk. Välj HTTP protokollet och skriv in ip-adressen samt :31244 då kommer den att spela kanalen du valt på boxen. Sen kan du använda Web interfacet att byta kanal, det hänger sig dock ibland men då är det bara att trycka på play i VLC igen så funkar det.

    Jag har alltså 192.168.1.5:31244 som adress i VLC när jag spelar.

    Tänkte du streama utanför ditt lokala nätverk så är 8mbit för segt om du inte har någon server du kan komprimera signalen på innan du skickar ut den på internet.

  7. #7
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Kolla så du inte har en för gammal version av vlc, tidigare v. funkade inget vidare.

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Vad använder du för webläsare?

  9. #9

    problem

    jag har provat med både eldräven och explorer men utan att lyckas. är dessa inställningar på routern korrekt?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Vad har du för version av vlc? Startar vlc automatiskt när du försöker eller händer ingenting?
    Ska du streama externt eller bara inom ditt lan?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss