Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: kommer ej vidare i installationen

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tror att det ska vara så här:
    En kabel från LNB:s unicable utgång till en splitter och sedan två kablar till HD-boxen.
    En annan kabel från LNB:s andra utgång direkt till den andra boxen. Sedan gäller det ev. att i den andra boxen ställa in att den inte ska använda unicable.
    Vad är det för beteckning på den andra boxen?

    Alternativet är väl att använda en unicable splitter med fyra utgångar (tror att det finns sådana) men det har du ju ingen?

  2. #12
    Så tänkte jag mig också att det kanske kunde va. Men om man läser i instruktionerna till lnb så står det att man ska kunna använda flera boxar tack vare unicablen.

    På ett papper står det att man ska koppla sig vidare från box nr 1.

    Den andra boxen är en sån pace man får med viasat.

    Fick med 3 st splittrar. 1 till 2 splittrar

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan ju prova att koppla:
    Från LNB:s unicableutgång till splitter1 -> ena utgången till box2 och andra utgången till splitter2 -> två kablar till HD-box.

    Jag är som sagt inte säker på hur unicable-grejorna fungerar. Det är ganska nytt med unicable.

  4. #14
    Har noll koll på unicable med, men hittade lite info med hjälp av google och om jag tolkar det rätt så ska det fungera med en sladd från LNB till splittern och sen en sladd till varje box

    http://www.inverto.tv/guide/?p=12
    http://www.ses-astra.com/business/en...able/index.php
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, läste lite nogrannare nu. Du fick med tre splittar. Då bör du kunna koppla som i första bilden på T-birds länk:
    http://www.inverto.tv/guide/?p=12
    Från LNB:s unicable-utgång till splitter1. Därifrån en kabel till splitter2 och en kabel till splitter3. Koppla HD-boxen till båda utgångarna på splitter2 och den andra boxen till ena utgången på splitter3.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    OK, läste lite nogrannare nu. Du fick med tre splittar. Då bör du kunna koppla som i första bilden på T-birds länk:
    http://www.inverto.tv/guide/?p=12
    Från LNB:s unicable-utgång till splitter1. Därifrån en kabel till splitter2 och en kabel till splitter3. Koppla HD-boxen till båda utgångarna på splitter2 och den andra boxen till ena utgången på splitter3.

    Så har jag kopplat nu, men får det ändå inte att fungera. Måste vara nån inställning bara :shifty:.

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, vi kan nog inte hjälpa dig mera. Ingen här verkar ju ha provat på unicable ännu. Men du får väl se hur installatören löser det. Och sedan får du gärna rapportera här hur det gick.

    Såna här trådar är ju bra för vi lär oss något nytt av dem.

  8. #18
    Jag får återkomma nästa måndag . En box funkar iallafall fint. Tack för hjälpen ändå :thumbup:

  9. #19
    Nu har installatören varit här . Var en inställning bara. Man skulle visst sätta den andra boxen som nr tre. Nu var jag inte här när han gjorde det men det verkar väl ganska logiskt. Hd boxen har ju två ingångar.

    Konstigt att inte supporten på viasat kunde tala om det.

    Men nu har jag kopplat en kabel från lnb, sen till en splitter sen en kabel till ännu en splitter och dom två till box nr 1. sen har jag den andra kabeln från den första splittern till box nr 2.

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul att det rullar nu!
    Tack för rapporten!

Liknande ämnen

  1. Streama vidare med gemini
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 14:21
  2. Problem med Parabol installationen
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 19:49
  3. Program för att skicka en tv-kanal vidare
    Av Knugen i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 11:34
  4. Bästa 2 2:orna går vidare?
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 10:22
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss