Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Nokia 9780 s bara 18 kanaler

  1. #11
    Det visade sig vara samma som jag redan hade i boxen.
    Jag tackar dig för hjälpen, Stefan.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Löste du ditt problem?
    Var det inte så att Nokia 9780 var operatörslåst mottagare, som laddade ner kanalerna efter en NIT-lista och man kunde inte hämta mer än de kanaler som operatören tillät? Inte ens andra fria kanaler på samma satellit tilläts.

  3. #13
    Det stämmer.
    Viasat bestämmer vilka kanaler man kan titta på.
    Som det är nu så finns där inget att titta på.
    Lite synd att ha en box som inte går att använda till något.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Jag har tryckt in alla de kanaler som jag ville ha, på den tiden som jag använde den boxen (har faktiskt 2st kvar). Om du använder programmet MMEDIT, så kan man faktiskt skriva in kanaler till den. Nu kommer jag inte ihåg vilken mjukvara som satt i men det var garanterat Viacess. Om jag kommer ihåg rätt, så kunde jag läsa av min Nokia 9802, och sedan skriva in kanalerna på Nokia 9780, eftersom man kunde inte ens läsa av kanalerna ifrån denna mottagare (om jag kommer ihår rätt), men skriva gick alltid. Prova så får du se. Men nästa gång vi@sat programmerar om boxen (typ varje natt), för att uppdatera sin NIT-lista (kanallista), så kommer dina kanaler att försvinna. Så var det förr i tiden i alla fall, men då var det bara att flasha om boxen, med de sparade kanallistorna.

  5. #15
    Har provat både MMEDIT och SETEDIT, men inget av dem vill skriva till boxen.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger

    9780 tar visst in fria kanaler med sista FW

    Hej,

    Lägg inte ner mer tid på att diskutera diverse gamla Viaccess FW och trix kring det.

    I den sista Videoguard FW som släpptes så är boxen fri att söka vilka kanaler man vill se. Jag körde den ett tag mot Astra/Hotbird som exempel.

    Om du skall köra den med frikanalerna från Viasat så skall du ju ändå ha uppgraderat till Viasats senaste FW för att de skall kunna släppa på. Dock har väl Viasat bantat ner sitt frikanalupplägg numera vill jag minnas.

    Hursom se till att få in senaste firmware så får du 9802 funktionaliteten på 9780.

  7. #17
    Hejsan Kenta2.
    Har du något bra förslag på hur man ska få in sista FW?
    Viasat skickar inte ut den längre.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 14:25
  2. Nokia 9780
    Av nikgusta i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 15:37
  3. Nokia 9780 ???????
    Av fejdarn i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 10:24
  4. Nokia 9780 s
    Av SixPac i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 17:31
  5. Nokia 9780
    Av triax i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 08:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss