Sidan 53 av 148 FörstaFörsta ... 343515253545563103 ... SistaSista
Resultat 521 till 530 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Att produktion flyttar till Kina är ju inget unikt för DMM.
    Och att DMM vill tjäna pengar på det dom säljer ser jag inget fel i.
    Det vill ju alla företag göra och skulle ju självklart göra likadant själv med.
    Och som sagt så har ju DMM sina kostnader för licenser, personal osv så det är inte enbart elektroniken som kostar.
    Men folk här verkar inte fatta det.
    Sen att produktion flyttar till Kina och andra länder med billig arbetskraft är ju förstås ett problem men det är en annan diskussion.
    Varför har inte alla biltillverkare flyttat till Kina?
    Tror du det kan ha att göra med att kvalitén kanske inte är kinas adelsmärke :whistle:

    DMM har kissat på sig och nu börjar det bli kallt...

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Fick inte Lädret en egen tråd att diskutera sånt här skit i? Kan vi försöka hålla denna tråd ren från moralkakor?

  3. #3
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    589 inlägg, ingen kommer orka läsa alla då de flesta innehåller både samma argument för och emot =)

  4. #4
    Problem med att köpa pirat är oftast att du stöder en kriminell organisation som i sin tur inte bara handlar med klädes kopior utan även narkotika och prostitution.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Har letat efter riktigt billiga dm500T-cloner men det verkar inte finnas i kina eller?

  6. #6
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nahaz Visa inlägg
    Problem med att köpa pirat är oftast att du stöder en kriminell organisation som i sin tur inte bara handlar med klädes kopior utan även narkotika och prostitution.
    Ojdå, då tolkar jag det att du kollar ALLT du köper har absolut INGEN anknytning till något "kriminellt". Jag tror inte att du kommer att lyckas med det, om du nu inte flyttar till Nordpolen och bygger dig en stuga (förhoppningsvis att du kollar att allt timmer och alla prylar hemma INTE har NÅGON anknytning till något "kriminellt.

    Du verkar ju vara en rättsskipare så jag kanske topr på dig.
    Vu+ Solo SE Version 2

  7. #7
    Jag sålde min orginal Dreambox för ett år sedan och har alltid ångrat det. Nu fick jag se en som sålde "Dreambox 800HD" på blocket i närheten av där jag bor. Efter visst tvivel så köpte jag den trots att det var en klon.

    När jag installerat LT6 visade det sig att texten på HD kanalerna inte fungerade. efter att ha läst lite på detta forum och frågat runt så visade det sig att jag hade bootloader 72 och sim 1 i min box.

    Jag blev då erbjuden att köpa ett Sim 2.1 kort som jag nu har installerat. Nu till min fråga/frågor:

    Är det någonting mer man måste göra efter man bytt Sim kortet?

    På min LT6 image installerad med mitt förra Sim kort i boxen så fungerar fortfarande inte texten.

    Måste jag installera om imagen?

    Eller måste jag ha någon helt annan image?

    Vore tacksam för hjälp med detta!

  8. #8
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg

    Är det någonting mer man måste göra efter man bytt Sim kortet?

    På min LT6 image installerad med mitt förra Sim kort i boxen så fungerar fortfarande inte texten.

    Måste jag installera om imagen?

    Eller måste jag ha någon helt annan image?

    Vore tacksam för hjälp med detta!
    Japp du måste ha images som är gjorda för sim2.01
    http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Japp du måste ha images som är gjorda för sim2.01
    http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1
    Tack för hjälpen tyvärr har jag ställt till det ordentligt nu!

    Jag laddade ner SIM201e-75-NabiloBlackHole_DM800_012 och flashade den via webläsaren så som jag alltid gjort. Flashen gick bra men när jag startar om burken så står det bara Dream Multimedia i skärmen och inget händer!

    Vad gör jag nu? och varför blev det såhär?

  10. #10
    Jag har en klone med bl72 och sim 2.0 antar jag. Dock skulle jag vilja köpa ett nytt simkort, men det är ju limmat med något epoxylim eller liknande (är ingen expert på lim) Har någon tips på hur man lyckas få ut det utan att förstöra boxen, har någon bytt ett simkort som är fastlimmat?

    Så här ser det ut.


Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss