Sidan 10 av 169 FörstaFörsta ... 891011122060110 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #91

    dm500s

    Det var dm500s boxar Första blev överhettad på nåt vis så den stängde av sig. Gick inte pinga eller komma åt den. Men fick den stå ett par minuter så kunde den starta automatiskt. Men efter ett tag så starta den inte alls.
    Den andra fungerade kanon i 2 veckor, men helt plötsligt dog den. Stendöd. Testade andra strömkablar men de hjälpte inte. Jag kör PLI men den som hade dålig tuner testade jag lite olika på, men tunern blev inget bättre. Borde vara ett rekord i otur, för det är ju trots allt inte så mycket man kan koppla fel hehe . Funderade på att köpa en biljett till kina när 3 boxen gick sönder.....

  2. #92
    Citat Ursprungligen postat av stuger Visa inlägg
    Köpte 2 boxar från crownsat. Fick dem efter ca 10 dagar och den första som jag provade fungerade i 2 minuter, död i 5, fungerade i 2 min sedan stendöd. Den andra boxen gick i 2 veckor, sedan stendöd. Beställde en ny och fick den efter 10 dagar men den hade dålig tuner. Hittade inga kanaler. Så jag packade ihop alla 3 och skickade tillbaka med posten, kostade 500 ungefär, och nu efter 25 dagar är paketet försvunnet i kina. Hehe vilket jävla flyt. Har betalat 3x90$ plus 500 i frakt och har inte ett skit. Kommer troligen inte beställa något mer från crownsat, även om det bara var otur. Betalar i fortsättningen gärna det dubbla för att slippa sånt här strul.... det kan straffa sig att vara snål

    Hade strul med min första 500c´s trafo. Bytte kondingar mot lite ordentligare och sen så hade lödkontakterna där strömkontakten stoppas in släppt från kortet så allt var gjort på 5-10 minuter och efter det inget strul alls. Hade samma symtom som du ska tilläggas...

    Dum fråga, men testade du/kollade du just trafon? Haft/hört många vars 500c strulat just pga av den...

  3. #93
    Ropa inte hej innan du är .....

    Fått tokbild under kvällen, enklast förklarat som om du har två apparater kopplat på en scartingång. (Bilden rullar)

    Ska felsöka mer i morgon....

    EDIT: Boxen fungerade fint i 3-4 dagar, men det tar inte mer än 30 sekunder från att den startar tills den börjar rulla/fladdra bilden, oavsätt om den står avstängd utan ström i ett par timmar. Öppna upp boxen och kollade av snabbt om det var något uppenbart och kopplar in den igen, men har samma resultat. Eftersom klockan var närmare 0200 så pustar jag ut en djup suck och tänker lägga den åt sidan då bilden blir bra ett par sekunder.
    Blåser in på boxen och bilden blir bra igen. CPU:n som blir för varm?! Testar 10 ggr och jupp, direkt när jag blåser på den kommer bilden...
    Får se om jag orkar dra iväg den för utbyte eller om jag bara sätter in en kopparfläns med lite superlim.

  4. #94
    Beställde en 500c från crown-sat för ca 2 månader sen, mest på skoj för att se kvalitet.

    Den har varit igång nästan konstant sen dess med cardsharing igång utan några större bekymmer. Det enda som kan vara störigt är att ibland så när man väljer kanal kan den hoppa två steg istället för ett. Kan vara mottagaren på boxen som det är lite tjall på men annars fungerar den ypperligt.

    Robust kvalitet och ser ingen skillnad på utseendet eller kvaliteten när jag jämför min gamla DM500C förrutom att de stavat fel på Model på klisterlappen under så det står Modle

  5. #95
    Gjort lite mer ordentlig felsökning och ser mer ut som om jag får byta två kondingar jämte processorn. Tar ett sugrör och blåser på dom och bilden blir kanon. Riktar så jag bara blåser på processor och inget på kondingarna så blir bilden INTE bra. Blir att värma upp lödkolven på den här klonen oxå när kondingarna är inköpta i eftermiddag.

    En grej som skiljer min först 500 mot denna är att det är F-kontakt för antennen in på den gamla och vanlig antennkontakt på den nya. Inte öppnat upp och kollat om det är någon komponent skillnad



    EDIT 2:

    Kondingar bytta, tyvärr samma sak. Känner på stabbarna som sitter jämte och dom är skållheta. Dom nya kondingarna är inte direkt svala heller :/ (63v 47microfarad)

    Gjorde ett fulhack och lödde in en liten fläkt och satte över kondingar och stab. Nu fungerar det fin fint. Ska sätta mig och kolla efter 5v på serielporten, så jag kan sätta in en lite större fläkt, och styra farten på den...

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger

    @ MickeD

    Kan du inte lägga upp lite bilder för att visa vad du har fixat i utbildningssyfte?

    Jag är inget proffs på elektronik precis
    Hoppas du får till det:thumbup:

    Min 500 går än så länge?! helt felfritt.

  7. #97
    Bild 1:

    Stabbar här går skållheta på den nya 500:an. #1 är ett snabbt fusk heatsink för att få ner tempen till normalt.

    Bild 2:

    #2 och #5 är stabbar (11v om jag sett rätt)

    Stabb #2 går lika varm som #1 och har också ett likadant heatsink.

    #3 och #4 var 16v kondingar (är en till konding som är utbytt som jag inte märkt ut på bilden).
    Är något som tjuvdrar ström, eller så är det ett komponent fel som jag inte hittat, för dom går varma så det stänker om det oxå... Aldrig varit med om så varma kondingar :/

    Tryckt i en 60x60mm fläkt som snurrar på runt 1800-2200 varv så den är rätt tyst (betydligt tystare än vanliga cpu fläktar)

    Ska ta och kolla över boxen ytterligare en gång, känns som jag drar felet ett steg längre i kedjan för var gång jag sätter mig och letar...

    Är inte sugen att dra iväg till kina för utbyte.... (varken ork eller lust)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #98
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Jag har samma på min DM600S....äkta Dream MultiMedia skit.

    Det är bara tredje felet hittills så inte heller jag har lust eller ork att göra något åt det.
    Fast i mitt fall händer det bara 2-3 gånger i månaden så det går att leva med.
    Bilden rullar rejält och det går knappt att starta om med fjärren då man inte kan se vad man gör.

    Har du testat med en annan SCART-kabel / TV?

  9. #99
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Är du säker på det? Finns en hel del ställen som säljer kloner av i princip alla dreambox modeller...
    Speciellt ställen som säljer DM500 fortfarande som inte finns längre sen 2 år tillbaka...
    Varken jag eller nån jag känner har haft dom där problemen på orginalboxar...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #100
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Jag har samma på min DM600S....äkta Dream MultiMedia skit.

    Det är bara tredje felet hittills så inte heller jag har lust eller ork att göra något åt det.
    Fast i mitt fall händer det bara 2-3 gånger i månaden så det går att leva med.
    Bilden rullar rejält och det går knappt att starta om med fjärren då man inte kan se vad man gör.

    Har du testat med en annan SCART-kabel / TV?
    110% säker att det inte är scarten eller tv:n, utan att det är hw problem med klonboxen...

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss