Sidan 151 av 169 FörstaFörsta ... 51101141149150151152153161 ... SistaSista
Resultat 1 501 till 1 510 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1501
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av KaLnAk Visa inlägg
    Kommer garanterat testa dm800.eu nästa gång. Nu har ju mixeshop dessutom rekommenderat att man skippar dhl och kör euexp frakt istället. Inte så kul att vänta 14 dagar för att upptäcka att boxen inte fungerar alls. Supporten är ju inte ens seriös. Skriver på Skype med dom att boxen är helt död. Har inte ens startat öht och de vill att man beställer en tuner........


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
    Add Tony,Tina och Pretty på din skype så allt går lättare man får även lite rabatt då och då......annars man får mens tills de skickar varan
    Add även tikenike på skype om du vill handla frn dm800.eu han skickar varan efter en dag.

  2. #1502
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Hej på er

    Jag sitter just nu med en 500-C som funkar fint förutom att bilden är kass eftersom jag använder Scart-kabel.
    Vad jag har förstått så blir det märkbart bättre bild om man har en box med HDMI även om det inte är HD-kanaler?
    Dessutom bör man väl kunna titta på åtminstone SVT HD gratis?

    Nåväl, frågan är då vilken av alla dessa boxar man ska välja?
    Jag är ju helt ny inom detta men lär mig gärna av er experter.

    Jag behöver inga finesser alls utan kommer helst undan så billigt som möjligt, något motsvarande 500-C HD hade varit perfekt.

    Vad säger ni?

  3. #1503
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Varför skaffa kloner finns liknande boxar med Enigma2 original för samma pris

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
    Senast redigerad av Leatherface den 2013-11-17 klockan 12:45.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #1504
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Instämmer kolla in vu+ mycket bättre box lika lätthanterlig som en dreambox och just nu i skrivande stund har de överlägset bästa boxar på långa vägar... min rekomendation är en vu+ solo2 den är ganska mycket bättre box än dm800hd se men ändå närmast varandra.
    Pris för dreambox klon ca 1800-2000 med frakt. Pris vu+solo2 ca 2400 köpt från sverige så vissa butiker har gratis frakt.
    Du får med andra ord en bättre box en bättre garanti support till en billigare eller likvärdig peng om man ser till prestanda och en orginal box.

    Glöm dreambox de är inte alls "bra" idag. Och ni gör er sjäkva en tjänst genom att köpa vu + istället.
    Tyvärr äger jag inte själv en vu+ än men jag hade gett bort 2 av mina dreamboxar orginal för en enda vu+ duo2 box (en dm 800hd se och en dm500hd tottalt värde på 6800 ca medans vu+ duo2 har ett pris på ca 4500 om jag inte blandar ihop vu+ boxarna nu.


    Iaf det är värt att tänkas på att skaffa vu+ istället
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-17 klockan 13:22.

  5. #1505
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Instämmer kolla in vu+ mycket bättre box lika lätthanterlig som en dreambox och just nu i skrivande stund har de överlägset bästa boxar på långa vägar... min rekomendation är en vu+ solo2 den är ganska mycket bättre box än dm800hd se men ändå närmast varandra.
    Pris för dreambox klon ca 1800-2000 med frakt. Pris vu+solo2 ca 2400 köpt från sverige så vissa butiker har gratis frakt.
    Du får med andra ord en bättre box en bättre garanti support till en billigare eller likvärdig peng om man ser till prestanda och en orginal box.

    Glöm dreambox de är inte alls "bra" idag. Och ni gör er sjäkva en tjänst genom att köpa vu + istället.
    Tyvärr äger jag inte själv en vu+ än men jag hade gett bort 2 av mina dreamboxar orginal för en enda vu+ duo2 box (en dm 800hd se och en dm500hd tottalt värde på 6800 ca medans vu+ duo2 har ett pris på ca 4500 om jag inte blandar ihop vu+ boxarna nu.


    Iaf det är värt att tänkas på att skaffa vu+ istället

    Jag funderade på en VU+ solo2 och var först inne på att beställa en sådan då den var "den snabbaste digitalboxen ever" .. Man blev ju som orolig att DM800SE skulle vara en seg box..

    Men sen var ju priset mer än dubbla för en VU+ så bestämde mig för att prova en DM800SE .. och är mycket nöjd, den är ju skitsnabb.. inga lagg eller något :-) Vet inte när man ska ha nytta av proccessorkraften som sitter i solo2 riktigt? även fast man kör timeshift o allt sånt på DM800 i 720p är den väldigt snabb.

    Jag rekommenderar DM800SE iaf :-) mest för pengarna utan minsta tvekan.

  6. #1506
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Var hittar du en dm800hd se för under halva priset av en vu+ solo2? Du måste ha hittat en supermarket för dreambox då de kostat som minst 160 dollar = ca 1300 spenn sen är det 300 spenn frakt = 1600. en vu+ solo2 kostar 2400:- ingen frakt då den butiken som är billigast just nu har gratis frakt. skilnaden mellan en dreambox dm800hd se och vu+ solo2 är enorm du solo2 är så grymt mycket bättre... är man tex ett addonjunky så är ju solo2 överlägsen då dreamboxen inte har något flash minne att prata om. Sen finns det flera andra saker också som gör vu+ (nya boxar) överlägsna...

  7. #1507
    sm0kie
    Gäst
    Finns det inga billiga (bra) Vu+ kopior då?

  8. #1508
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freddev Visa inlägg
    Vet inte när man ska ha nytta av proccessorkraften som sitter i solo2 riktigt?
    Den snabba CPU:n i Vu+ Solo2 och Duo2 har du framförallt nytta av när du ska streama kanaler. Tack vare den snabba CPU:n kan Vu+ transcoda bitströmmen "on the fly" d.v.s. du kan streama direkt från boxen i en lägre upplösning. Mycket användbart om du ska streama över långsamma förbindelser eller till en mobil eller surfplatta.

    Det finns ingen Dreambox som klarar att transcoda.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #1509
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Själv är jag mest intresserad av en box som "bara funkar".

    Har som sagt bara en DM500-C idag och är nöjd bortsett från att den inte har HDMI-ut.
    Känns som man borde kunna få en bra billig box i samma klass vare sig det är en Dreamboxkopia eller VU+?
    Vill ju inte lägga ut för mycket speciellt som risken finns att man får skit som flera här har fått.

    Kan man ha samma mjukvara i en VU+ som i en Dreambox?

  10. #1510
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ja det är samma mjukvara bara andra drivers och så.

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss