Sidan 51 av 169 FörstaFörsta ... 41495051525361101151 ... SistaSista
Resultat 501 till 510 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #501
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    om 1 av 2 funkar som den ska ..är det ju en stor vinst ändå..
    köpte en 500 klon för att testa funkar hur bra som helst...lika bra som min orginal..

  2. #502

  3. #503
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Någon som handlat från
    http://www.tiashop.com ?
    Knappast nån betalar de priserna för kloner, dem var ju svindyra...

  4. #504
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    om 1 av 2 funkar som den ska ..är det ju en stor vinst ändå..
    köpte en 500 klon för att testa funkar hur bra som helst...lika bra som min orginal..
    Ja i detta fallet så är min klon faktiskt bättre än originalet. Klonen tar bättre emot kanalerna än originalet. Alltså den har en starkare tuner. På min original måste jag fixa och trixa för att få fram en bra signal till boxen... visst kan jag byta ut min original å andra sidan...
    Vu+ Solo SE Version 2

  5. #505
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av fancyui Visa inlägg
    Annat företag som säljer DVBs: http://www.mydalle.com/Wholesale-dvbs_c2235
    Läs mitt inlägg om vad jag tycker om mydalle.

  6. #506
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

    Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

    Båda kostade precis runt 600 kr/st inkl frakten så prisvärda var de.

    Nästa gång ska jag nog testa en 800.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #507

  8. #508
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jo jag har läst det, samtidigt känner jag ett par stycken som köpt 800 från mydalle och inte har dina problem, som sagt, kvaliteten verkar vara minst sagt skiftande, man måste ju våga chansa och testa sig lite :P
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #509
    razorx
    Gäst
    Hehe ja det måste man kanske

  10. #510
    de där med ljudet att de halkar efter. de är något jag upplevt i gemini på några äldre versioner(iaf på min original dm500). har du testat PLI images ? de brukar funka bra på 500 modellen. de var iaf en av de anledningar till att jag gav upp gemini träsket. glöm inte att du MÅSTE köra med nolllmodem kabeln när du kör pli. dessutom finns det numera PLI jade 3 Maxvar till dm500.

    edit: haha jag läste bara halva ditt inlägg tror jag. du hade testat andra images. men iaf. hoppas du gjorde de helt å hållet med nollmodem kabeln så du inte flasha över TP.

    sen har jag för mig de finns någon erase image som rensar flash minnet ordentligt.

    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

    Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

    Båda kostade precis runt 600 kr/st inkl frakten så prisvärda var de.

    Nästa gång ska jag nog testa en 800.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss