Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 48

Ämne: Får inte boxen att lås på Thor

  1. #11
    Ok! tack för det! Grejjen är dock att jag har ju hyfsad koll på var ungefär jag ska ligga med parabolen för att kunna hitta signalen, men som jag skriver innan så rör det ju sig inte ett skit ens när jag ligger där jag borde göra så att säga...

    Angående det här med existerande transponder. Polaren som har hjälpt mig har nämligen sagt åt mig att kolla på 3977, men om jag kollar på Thor 3 på lyngsat så ligger inte kanaldigital på den transpondern alls. Kan detta på något sätt påverka att jag inte lyckas? Skulle det funka bättre på 11216?

  2. #12
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    I allra högsta grad
    Prova 11216 eller någon annan befintlig frekvens istället.

  3. #13
    3977 är iofs en beftintlig frekvens, men inte en som canaldigital ligger på, men det kanske är så att jag inte kan få lås på den frekvensen här? Å det spelar ju ingen roll om jag inte kan få in mina kanaler där ändå! :lol:

    Tack så mycket för hjälpen, ska kolla upp detta ordentligt ikväll när ungarna sover och jag kan mecka lite i fred!

  4. #14
    Är du i södra Afrika eller södra mellanöster? kolla här vart tp104 frekvens 3977 är riktad : TP 104 Beam

    Vore intressant om någon i Sverige har fått in frekvensen 3977. :question:

  5. #15
    Haha nej, Halmstad befinner jag mig i!

    Ok, nu är läget följande, 11216 gjorde susen! Nu hittar jag Thor utan problem, men nu uppstår ett annat bekymmer, om jag ställer parabolen så jag har låsning på Thor tappar den låsningen på Sirius och tvärt om.

    Hur fan kommer jag runt detta?? Kan det vara så att jag borde testa nån annan transponder här med? Just nu ligger jag mot 12053 / 27499 V.

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Byt plats på kablarna till disEQ.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    Kan du utveckla det där lite jag hängde inte riktigt med. Menar du att jag ska byta ingångarna för respektive huvud?

    Vet inte om detta har med saken att göra, men om jag har låsning på Thor så måste jag vrida parabolen en liten bit åt höger för att få låsning på sirius

  8. #18
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Är parabolen ny, den kan ha blivit skev, fästet som håller LNB:na kanske inte är 6grader emellan utan något mer eller mindre !

  9. #19
    Japp den e ny. Står det nått på fästet så jag kan avgöra om det är rätt? Ä det troligaste att parabolen e skev eller fästet fel eller kan jag göra något med inställningarna för att rätta till det?

  10. #20
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm
    "Vet inte om detta har med saken att göra, men om jag har låsning på Thor så måste jag vrida parabolen en liten bit åt höger för att få låsning på sirius"

    När du säger så, då får jag känslan av att du ska byta plats på huvudena. Dvs. skifta i diseq eller byt plats på Thor / Sirius i din box.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Både sirius och Thor funkar inte.
    Av Blo i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 18:03
  2. Får inte igång Thor
    Av linkans i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:15
  3. Kan inte kanalsöka på Thor!
    Av Rocky i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 22:06
  4. får inte in thor
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 17:18
  5. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss