Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: cd kort

  1. #1

    cd kort

    jag fick låna ett cd kort av en vän när han åkte på långsemester
    med jag får ingen bild
    Jag får inte tag på grabben ifall det var ett hdkort vad vet jag,eller kan det vara kopplat till hans motagare?
    Vet någon?

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    CD har ingen sådan parning. Det ska funka om du har rätt inställningar i övrigt.

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rottweiler, du skulle ha lånat boxen (om du ändå fick låna kortet) betydligt enklare då det enda som kunde varit felkälla är då själva kabeln till parabolen eller om det är något knas med parabolen.

    Som andra säger så ska det fungera men rätt inställningar måste ju fixas i dekodern osv.

  4. #4
    ja men det funkade ju med m2+ kortet.
    kan man se på kortet om han hade hd kort?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rottweiler Visa inlägg
    ja men det funkade ju med m2+ kortet.
    kan man se på kortet om han hade hd kort?
    Det är inga särskilda kort för HD. Det är samma kort med en extra nyckel för HD-kanalerna. Kortet borde funka i vilken Conax-mottagare som helst. Men det kan ju ev. vara så att kortet inte är uppdaterat. Det behöver uppdateras med nya nycklar i början på varje månad.

    Vad har du för mottagare?

  6. #6
    En sak som är lite märklig att mitt svenska CD-kort inte fungerar i min brors Grundig PVR-box, där hans norska CD-kort samt mitt andra svenska kort (multiabonnemang) fungerar, utan vi fick leta fram hans gamla Pioneerbox för att kunna använda mitt kort.

  7. #7
    Jag har en nokia 9902

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rottweiler Visa inlägg
    Jag har en nokia 9902
    Borde ju funka i en Nokia 9902 om du har Conax-modul i den. Ifall det är så att kortet inte är uppdaterat så kan du låta mottagaren stå på en timme på någon CD-kanal och se ifall kortet kommer igång.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss