Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?

  1. #1

    Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?

    Hej,

    Har försökt söka här på forumet utan resultat så jag gör ett desperat försök här:

    Köpte Comhems HUMAX CXHD-1000C från Comhem men har nu bytt lägenhet och skaffat CanalDigital. Jag får upp samtliga kanaler så att jag kan se deras titel + vad som "spelas", men får endast upp "Laddar konfigurationsdata, var god vänta" när jag väljer en kanal (förutom TV2).

    Om det har någon betydelse kan jag nämna att jag fick inlagt alla kanaler genom att lämna nätverksID tomt (funkade inte när jag använde Malmös 41003) och genom att använda symbolhastighet 6950 (hittar inga kanaler med något annat värde).

    CanalDigital är (inte helt förvånande) totalt obehjälpliga och säger att det i vart fall inte beror på någon "pairing" som ska göras mellan kortet och boxen. Kan även tilläggas att jag får in alla kanaler med den skit-digitalbox CanalDigital skickade med när jag beställde (men den vill jag ju inte använda! =)

    Någon som har en idé? Tack på förhand!

    /Fredrik

  2. #2
    CXHD-1000C är ju för kabeltv och canal digital är ju satellite så där funkar den inte.
    Om det är comhem du har så heter det canal+ och då är det comhem du skall ringa

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Canal Digital finns både på kabel och IPTV med...
    Eftersom comhem kör med pairing på sina HD kanaler så kräver deras HD boxar ett kort det är pairat till och det kommer nog ställa till det med Canal Digital eller nån annan kabelleverantör...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Falken1, det där förstår jag ingenting av...

    Boxen har jag tidigare använt för kabelTV i en fastighet som hade Comhem. Nu ska jag använda den i en fastighet som har kabelTV genom CanalDigital.

  5. #5
    Jag känner till TV-apparater med inbyggd DVB-C mottagare som har varit ComHem godkända och haft problem med kanalsökningen i andra nät.
    På dom så kan man ändra språket då fungerar sökningen (CH har nått eget tjafs och som bara gäller Sverige), efteråt så går det bra att ändra tillbaka till svenska igen, kan vara värt att testa.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Alltså, kanalsökningen fungerar (jag får upp titel och innehåll på alla kanaler) men ser ingen bild (istället visas "Ladda konfigurationsdata..."). Några fler ideer?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Det är pairingen som ställer till det, förmodligen redan när boxen skickar "pairing på" till kortet. Så länge man inte kan tvinga boxen att köra utan pairing så lär det inte fungera, möjligen om kortet skulle svara med "rätt" felmeddelande men jag tror inte den möjligheten finns.

  8. #8
    FredrikLivendahl: Hur har det gått för dig? Jag bor också i Malmö och har Canal Digital via kabel-tv. Jag är inte så sugen på att köpa Canal Digitals egna HDPVR för kabel-tv (Sagem 101) då den fått dålig kritik utan skulle istället vilja köpa en Humax 1000 PVR (finns bl.a. att köpa på NetOnNet).

    Humax använder också Conax så det borde ju fungera tycker man. Någon som har erfarenhet ifall Humax HD-boxar fungerar med Canal Digitals HD-utbud?

  9. #9
    Hej!
    Jag kör med en humax cxhd5000c och har fått allt att fungera.
    Men jag var tvungen att gå in i service menyn och stänga av något förts.
    Har tyvär glömt vad det hete det jag stängde av men det fans inte så mycket att ändra på där inne.
    Kommer inte häller ihåg hur man kom in i menyn, Jag googlade fram det.
    Jag vet att man var tvungen och "stå" någonstan i menyn och sen trycka på färg knapparna i en viss kombination.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Enligt nåt forum så är kombinationen till servicemenyn för Humax CXHD-1000C följande:

    Tryck: Menu---->System---->Status, sen: röd, grön, gul, blå, gul, grön, röd.

    Ingen aning om det fungerar eller vad som finns där, lek på egen risk.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:26
  2. Humax CXHD-1000c HD
    Av Freelock i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 21:22
  3. Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?
    Av berra123 i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 16:41
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 13:04
  5. HDMI->DVI Problem Humax cxhd-1000c
    Av Maker1978 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss