Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm800 (gp2) snmp

  1. #1

    Dm800 (gp2) snmp

    Hej, är det någon som försökt att få igång snmp på en dm800 eller dreambox överhuvudtaget? Vore ju underbart att kunna sätta upp grafer på bandbredd m.m.

  2. #2
    Tydligen verkar det extremt få som försökt på sig med detta. Jag hittade en version med libs som dock endast fungerade med boxar som kör enigma1. Har sökt på google och div dreambox-forum utan resultat.

    Tog reda på att dreamboxar använder sig av mipsel-binärer samt paket så det var bara att leta upp alla libraries samt dependencies och försöka få det att fungera.

    Så efter 2-3dagar jag jag äntligen fått det att fungera klockrent. Om någon är intresserad kan jag skicka en rar med alla libs samt confs som behöver för att få igång det på en dreambox som kör enigma2. Kan även förklara var allt ska ligga och hur man får igång det.

    Det är alltid trevligt med grafer för att se trafik och loads

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Kan du inte lägga upp den i filarkivet?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ab12cd34 Visa inlägg
    Kan du inte lägga upp den i filarkivet?
    Jo, det kan jag visst göra! dock har jag lite problem, vet inte om det är image-relaterat eller om det är snmpd. efter några timmar så hänger sig boxen utan att logga några errors. ska se om det är newnigma (som jag nyss lagt in) eller om det är snmpd som strular.
    Ska felsöka inatt/imorrn

Liknande ämnen

  1. Död Dm800?
    Av mjpw i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 15:35
  2. Web tv på DM800?
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 15:08
  3. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss