Halloj!
Jag skulle vilja uppgradera min gamla Nokia 9802S till NDS (SC5.0) så den funkar med Viasat! Hur går jag då om möjligt tillväga? Har idag SC3.0 på boxen om det är till nån hjälp.
/bjornjon
Halloj!
Jag skulle vilja uppgradera min gamla Nokia 9802S till NDS (SC5.0) så den funkar med Viasat! Hur går jag då om möjligt tillväga? Har idag SC3.0 på boxen om det är till nån hjälp.
/bjornjon
Om Viasat fortfarande har uppdateringar så tar du ned den från sirius, annars får du börja googla och se om du kan hitta nått på nätet på någon gammal sida
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Har googlat som attans men hittar bara program som uppgradera till SC4.0 (fortfarande VIACCESS). Hur ska jag få mottagaren att ta emot uppdateringar via Sirius då? Om jag ställer mig på en kanal och går in i menyn och sök efter ny mjukvara står det att det inte finns någon ny mjukvara tillgänglig. Nåt annat tips ?!?
/bjornjon
Kommer ihåg att min 9802s gjorde det själv för flera år sen, men då hade jag iofs ett orginalkort i boxen, jag har lite info kvar om detta, jag forskar lite sen skriver igen.
Gr8 !!
På viasat.se står en del fortfarande, kolla på [media]http://www.viasat.se/sites/viasat.se/files/file/pdf/Nokia9802.pdf[/media]
Kan ej lova att det funkar.
Den fanns på Thor också där uppdaterade jag den,men det är något år sedan
På Sirius var det på TP 11.996 H som den data trafiken fanns
hmm.. hittar fortfarande ingen uppdatering . hittar inte nån sirius channel .. finns den fortfarande?!? Nåt mer tips??
Hej
går det byta software mellan 2st 9802 med rs232 ?