Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: En enkel fråga?

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Han har gjort något som vi inte pratar om på detta forum.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Han sysslar med sånt som inte är tillåtet att diskutera här, men det kände du väl till eftersom du läst forumets regler :whistle:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Han sysslar med sånt som inte är tillåtet att diskutera här, men det kände du väl till eftersom du läst forumets regler :whistle:

    Jaha sorry, jag bara påpekade att han gjorde det, men visst är det "begreppet" cardsharing han har fifflat med då?

    MVH Rogge

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Killen som har installerat åt din kompis har ställt in boxen att hämta koder från killens olagliga cardserver. Din kompis löper risken att det hela kan sluta fungera när som helst eftersom din kompis box är helt beroende av att killens cardserver fungerar. Några garantier finns inte utan när killen åker fast så slutar kanalerna fungera för alla hans kunder.

    Det är alltså inte dreamboxen som låser upp kanalerna, utan det gör den olagliga cardservern. Om dreamboxen tappar kontakten med den så kan man inte se några kanaler längre.

    Som andra påpekat så är det alltså inte tillåtet att diskutera de tekniska detaljerna för olaglig cardsharing här i forumet. Jag ger bara den här allmänna beskrivningen för att du ska kunna undvika att bli blåst.

  5. #15

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Killen som har installerat åt din kompis har ställt in boxen att hämta koder från killens olagliga cardserver. Din kompis löper risken att det hela kan sluta fungera när som helst eftersom din kompis box är helt beroende av att killens cardserver fungerar. Några garantier finns inte utan när killen åker fast så slutar kanalerna fungera för alla hans kunder.

    Det är alltså inte dreamboxen som låser upp kanalerna, utan det gör den olagliga cardservern. Om dreamboxen tappar kontakten med den så kan man inte se några kanaler längre.

    Som andra påpekat så är det alltså inte tillåtet att diskutera de tekniska detaljerna för olaglig cardsharing här i forumet. Jag ger bara den här allmänna beskrivningen för att du ska kunna undvika att bli blåst.

    Bästa inlägget jag läst hittils på comhit.net!!
    Tack för informationen atomized!

    / Rogge :rockon:

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized bra sagt.

    Ibland så händer det ju att diskussioner flyter lite mellan kortdelning över Internet och kortdelning i hemmet. Man kanske inte så konstigt med tanke på att i hemmet är det LAN och annat, och Internet inte skiljer sig så mycket om vi pratar om mycket enkel beskrivning.

    Det finns ju fortfarande folk som tror det finns piratkort till boxar för att se på TV, men det är ju bluff, folk går på det ändå. Jag personligen begriper inte hur folk kan grina över kostnaden för att se på TV, jag minns gamla TV-1000 som på den tiden det var analogt kostade 150kr/mån eller något. Snacka om DYRT. Tror Filmnet låg så högt som runt 200kr/mån.

    Däremot håller jag med om att extra kort (tvilling osv) kostar en hel del med tanke på att det är extra kort.

    Nog sagt om detta.

Liknande ämnen

  1. Enkel fråga?
    Av oymmot i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 11:03
  2. Enkel fråga
    Av Dempa1 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 22:46
  3. [LÖST] En enkel fråga för dom som kan!
    Av ante ante i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 06:16
  4. Enkel fråga!
    Av matte78 i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 00:57
  5. [LÖST] Enkel fråga
    Av ComD i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 19:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss