Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Dreambox svagt signal

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.
    DisEQ, kablage (bör ha MINST 1.1 mm på mitt-tråden).
    Jag har en DisEQC från märket Smart Titanum ska jag byta ut den till Biltemas? eller ska jag först testa koppla Eutelsat kabeln direkt till mottagaren och se om det gör nåt skillnad?

    Vad menar du att jag ska "MINST 1.1 mm på mitt-tråden"

  2. #32
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Koax-kabelns kvalitet / dämpning är beroende av diametern på kabeln -> Mitt-trådens diameter är ett bra mått på kvaliteten. De kablar som man får från ex. CD / VIA är i regel med 0.7-0.8 mm mittledare. Köp en riktig kabel. 1.1/4.8 är ett bra mått, det står stämplat på kabeln.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #33
    Jag har ännu ett problem, det är svagt signal på Eutelsat 7 grader.

    På SNR står det 85% och BER är det 0

    Men bilden fryser då och då bilden visas igen efter 0,5-1 min. och så håller det på så hela tiden.

    Hur kan jag fixa problemet? eller vad är det som är problemet?

    (Signalen är lika högt när bilden fryser)

  4. #34
    Har du samma problem på dom som är fria kanaler på digiturk?

  5. #35
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nazzoo Visa inlägg
    Har du samma problem på dom som är fria kanaler på digiturk?
    Är vi kanske ute och leker detektiv?

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av nazzoo Visa inlägg
    Har du samma problem på dom som är fria kanaler på digiturk?
    Nej de fungerar bra typ alla TRT kanaler och Skyturk som är gratis men de som krävs kort fryser bilden då och då och kommer tillbaks efter halv minut , det konstiga är att det blåser ingentting ute inte dålig väder heller och så står det lika högt SNR och BER 0 hela tiden även om bilden fryser.

  7. #37
    Då har du svarat själv, du har problem med din kortserver som du givetvis har i ditt eget hus.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av nazzoo Visa inlägg
    Då har du svarat själv, du har problem med din kortserver som du givetvis har i ditt eget hus.
    Jag bor i Skåne och har ca. 85 CM tallrik, kan det vara så att satelliten har för svagt signal även om nu det visar 85% både på AGC och SNR.

    Kolla kartan:

    http://www.lyngsat-maps.com/maps/ew3a_eurb.html

  9. #39
    razorx
    Gäst
    Snälla läs svaren du fått... Eftersom att alla dina fria kanaler verkar fungera utan frysningar så ligger problemet i kortservern du ansluter emot. Kolla loggarna för newcs/cccam/mgcamd lr vad för kombination du nu annvänder. Om det inte fungerar så behöver du en parabol som är 2000cm för att det ska fungera.

    *edit*
    Du behöver även en lnb likt den nasa annvänder för att tala med mars landaren.

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Snälla läs svaren du fått... Eftersom att alla dina fria kanaler verkar fungera utan frysningar så ligger problemet i kortservern du ansluter emot. Kolla loggarna för newcs/cccam/mgcamd lr vad för kombination du nu annvänder. Om det inte fungerar så behöver du en parabol som är 2000cm för att det ska fungera.

    *edit*
    Du behöver även en lnb likt den nasa annvänder för att tala med mars landaren.
    lol, försöker du vara rolig

Liknande ämnen

  1. Dela signal till två dreambox
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 18:57
  2. dreambox dm600 c inget signal
    Av dblockboy i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 12:15
  3. Signal i Åre
    Av arrow i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 11:45
  4. signal fel?
    Av paco.loco i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 22:24
  5. signal fel ??
    Av arpeandt i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-18, 09:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss