Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Den ständiga frågan om Pairing...

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Nej i Sverige har dom inte aktiverat nån pairing än för HD kanalerna...
    Och Conax CAS7 chip pairingen funkar så att kanalerna öppnas inte om inte det nödvändiga chipet finns i boxen...
    det oavsett om du haft kortet i deras orginalbox eller inte så kommer det vara svart eftersom kanalerna kräver kontakt med chipet...
    Det funkar på samma sätt som det comhem redan kör med...
    Tekniskt sätt skulle comhem kunna godkänna den där conax pairing camen som används i norge så skulle det funka på alla boxar och tv med CI men comhem vill inte paia till CA moduler annat än deras egna boxar...
    Det går däremot att paira korten till flera boxar sålänge det är godkända boxar och köra smartwii mellan dom för att på så sätt få bild på flera boxar...
    Den varianten funkar eftersom korten sitter i boxar den är pairad till och att boxarna har det nödvändiga chipet...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #22
    Har en Inspelningsbar Hd box till mitt huvud abb. (CD Familjepkt) samt en combobox och en basbox. Har flyttat mitt kort hur som helst mellan mottagarna utan problem. Nu hör till saken att jag faktiskt behövde ett tvillingkort då vi är fler i familjen och behovet att se på två apparater ökat. Beställde ett igår, har inte fått det än men se på jävlar! Efter telefonsamtalet funkar bara huvudkortet i min hd-box. De andra två boxarna nekar nu mitt huvudkort. Vid kontakt med CD hävdar de att korten är pairade med boxarna och jag bara haft tur innan då det fungerat ändå... Påstår även att det bara går att paira en box per kort... Satan oxå!!!!! Nu kan jag ju bara använda 2 av mina tre boxar, då tvillingkortet blev pairat med min combobox.... Jag vägrar betala 80:-/ tv som ska ha bild. Så enkelt är det!!!!

    Ni som idag gör på samma sätt idag, dvs flyttar korten som ni vill. Va rädda om den funktionen. Beställ inget extrakort och uppge aldrig att du har fler boxar än dom vet om...

    Får väl köra RF-Modulator mellan box 2 och sista tv:n nu då för att få nån bild där... SATAN OXÅ!!!!!!!!!


    EDIT:
    Eller finns det någon AV-överföring som klarar vanlig rgb?

    EDIT2:
    HDMI kabel med 2-vägs switch kanske? 1 box till två tv?

  3. #23
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    johansjostrand, har du inte behov av att kunna se på 3st TV-apparater parallellt och på tre olika program kan du lösa det på annat sätt. Speciellt eftersom det bara ska vara vanlig RGB.

    Finns trådlöst överföringar med IR-förlängning, det enda som behövs sedan är en scart-switch för box nr2 och TVn den är kopplad till. Då flyttar man bildvisningen till TV nr3, blir precis som att ha tre boxar. Nackdelen är just att då kan man inte titta vid TV nr2.

    Eftersom du hade CD och ett kort som inte var knutet till boxen som du sade så hade ett smart-WI kanske varit den enklaste lösningen för dig, billigare än att skaffa dreamboxar osv. Men men, så är det. Dessa satans kort.

  4. #24
    Jag planerar att tecknar ett avtal hos CD och helt enkelt byta ut den nyinstallerade CD-boxen mot en DM-500+; vilket fungerar utmärkt vad jag förstått.

    Men när jag ringde CD imorse och frågade ifall jag kan använda CD-kortet i en annan mottagare fick jag svaret att det absolut inte gick.

    Så frågan är, kan en DM ta emot ett kort oavsett om det är pairat till en original CD-box eller inte?

    Borde väl vara en baggis att lura kortet att det sitter i rätt box (?)

    //Rookie

  5. #25
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Det är inga problem.

  6. #26
    Fint! Men du får gärna utveckla lite

    Går det bra för att Gemini lurar kortet eller för att du förutsätter att kortet INTE är pairat till CD-boxen? Eller är det så att pair'ningen (snyggt ord) i själv verket ligger i CD's boxar?

    ///Rookie


    Edit: I övrigt är jag väldigt intresserad av en förklaring av problematiken som det pratas om tidigare i tråden

  7. #27
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    CD har ingen pairing överhuvud taget, så enkelt är det...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    CD har ingen pairing överhuvud taget, så enkelt är det...
    Det vore ju det bästa, men åsikterna verkar gå isär. Plus att kundtjänst gjorde klart för mig att det INTE går att flytta kort mellan boxar (under några omständigheter).

    However,

    Jag skulle ändå vilja veta exakt hur det utförs, och vilka problem jag kommer att få OM/NÄR dom får för sig att låsa mitt kort mot CD-boxen (vilken då befinner sig på tippen).

    Och den dagen har jag förhoppningsvis fått upp ytterligare en DM i sovrummet och kör cs däremellan (för nej, jag tänker inte betala två gånger för samma sak). Kommer det uppstå några cs-specifika problem då?

    Tack för svaren!

    ///Rookie

  9. #29
    Det du försöker ta reda på är samma sak som om någon kan säga om jag vinner på lotto.Kundtjänst har till uppgift att sälja so många abb som möjligt.Man skall vara glad så länge det varar.Mvh

  10. #30
    Okej, så du menar att ingen har stött på pairing tidigare och vad det innebär för DM:en?

    Av diskussionerna att döma låter du ju som att man sett det tidigare med Viasat's HD-kanaler om inte annat?

    Men om jag har fel så inser jag ju att jag frågar i onödan



    Edit:
    Det verkar ju finnas många som har sina kort låsta till en specifik CD-box, och jag är ju ute efter vad som händer om dom sätter sitt kort i en DM? Funkar det då? Om inte, finns det nån lösning för att få det att funka?

    Edit2:
    Visst ska man vara glad så länge det varar. Men eftersom jag inte ens börjat, vill jag ju veta om det ens är någon idé att jag gräver ner mig i denna vetenskap

Liknande ämnen

  1. ständiga frysningar
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 18:02
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 23:25
  3. V*asat [frågan besvarad]
    Av m4qs i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:54
  4. Kanske är frågan ställd förut?
    Av fagerhultarn i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 20:33
  5. Trött på frågan ang. Conax piratkort!
    Av ZxD i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 11:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss