Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Den ständiga frågan om Pairing...

  1. #1

    Den ständiga frågan om Pairing...

    Hej,

    jag har verkligen försökt att läsa mig till detta, men inte hitta något entydigt svar. Har Canal Digital idag någon pairing aktiverat? Jag har idag Boxer, och vill gå över till CD via parabol istället då det är större utbud på kanaler m.m. Men idag kör jag Windows 7 MCE, och detta tycker jag funkar så bra att jag inte vill återgå till att använda simpel HD box från CD.

    Jag har ringt till CD. Och killen jag talade med säger att de inte har någon Pairing. Men törs inte riktigt lita på hans svar... Kundtjänstmedarbetare är inte alltid helt pålästa.:lol:

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Nope, ingen pairing...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    JO, dom kör pairing men det är idag frivilligt för boxen om den vill aktivera det eller inte.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    JO, dom kör pairing men det är idag frivilligt för boxen om den vill aktivera det eller inte.
    Frivilligt?? .. Jag trodde att antingen Kör dom pairat eller så kör dom inte pairat

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Som jag förstått det så OM man stoppar deras kort i deras combobox så pairas kortet, men det ska endast gälla den boxen och inga andra.

    Det är ett obekräftat rykte som jag läst mig till så det är inte ens säkert de kör med pairing på den.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Allt detta om CD's pairing är bara rykten...

    Detta med comboboxen är nog också rykten, det sa samma sak med CD's första HD box som jag har haft och haft programkortet i, kortet fungerade ändå i min DM500S och DM7020S och senare i andra Linux HD boxar...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    I helvete att det är rykten, dom kör med pairing på sina egna boxar! Logga kortkommunikationen så får ni se och försök byta kort mellan två av deras boxar.
    Det enda som saknas är en flagga i varje ecm, sedan kan man inte använda korten i boxar utan stöd för pairing.

  8. #8
    Det är detta jag menar. Det finns så många olika svar, beroende på vem man frågar. Jag ställde just den frågan till CD tekniksupport. Vad händer om jag vill flytta mitt kort mellan olika boxar. Kommer det vara problem efter att jag använt er medföljande box? Fick då svaret att det inte kommer vara några problem. Det enda som jag var tvungen att tänka på var att boxen stödjer en viss typ av kort. Det var något nummer han angav. De gamla CD boxarna stödjer tydligen bara äldre korttyper som hade annat nummer.

  9. #9
    Conax chip pairing är fullt möjligt i och med CAS7. De har bara inte tagit det i bruk ännu. Först försöker CD få ut så mycket godkända boxar det bara går, sen slår de på pairingen. Dreamboxägare och andra fula pirater kommer att få en kalldusch.
    mvh
    Dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  10. #10
    Då kommer min nästa fråga: Har läst på vissa sidor att när de aktiverar pairing så kommer detta endast påverka HD kanalerna. SD kanalerna skall man fortfarande kunna köra cardsharing på. Stämmer detta?

Liknande ämnen

  1. ständiga frysningar
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 18:02
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 23:25
  3. V*asat [frågan besvarad]
    Av m4qs i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:54
  4. Kanske är frågan ställd förut?
    Av fagerhultarn i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 20:33
  5. Trött på frågan ang. Conax piratkort!
    Av ZxD i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 11:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss