Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM500 intern stream, "waiting for video"

  1. #1

    DM500 intern stream, "waiting for video"

    Hej

    Är relativt ny här (postade ett par gånger för något år sen) och har försökt få klarhet i det här med streaming, både internt och externt.
    I samband med mina förra poster hösten -08 så upplevde jag att intern streaming (web-x-tv) fungerade bra. Men nu är det som förgjort - jag möts bara av "Waiting for video". Testar jag VLC-knappen eller vpid-länken så öppnas VLC men ingenting händer.

    Jag har en router, D-Link DIR-655, har ingen brandvägg eller liknande igång, även Windows brandvägg är avstängd. Har ingen port forwarding igång för det här, men det ska väl inte behövas internt?
    Jag kör WinXP och Firefox, har avinstallerat VLC och installerat om det med Mozilla plugin utan att det hjälpte. Hjälp mig felsöka, snälla!

    I den mån det behövs, här är lite allmän info:

    Datorn är på 192.168.0.2
    Boxen är på 192.168.0.3
    VLC version 1.0.2, även testat 0.8.6a utan skillnad.
    video.m3u-filen ser ut så här inuti:

    http://192.168.0.3:31339/0,ffffffff,0208,000d

    Mycket tacksam för svar

  2. #2
    använd sökfunktionen, skriv zapstream. råder dig att köra pli images istället. pli jade 3 maxvar t.ex.. skulle inte förvåna mig om streamingen hoppar igång direkt du fått igång imagen.

    annars hittar du nog en del info på zapstream, funktionen finns bara i pli och är bästa funktionen för extern streaming.

    dm500 har taskigt nätverkskort. så är bra om alla kablar m.m är riktiga. men pli har även förbättrad streaming.

    ska du streama externt är de bra om du har 10Mbit på linan. har du adsl får du skala ner kvallen med hjälp av vlc annars funkar de inte. den infon finns oxå i någon streaming tråd. den hittas oxå på zapstream ordet.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Alltså, du pratar på en nivå jag inte förstår nu.
    Finns det förresten någon bra guide för streaming utanför hemmet med VLC som server? VLC ser ju rätt annorlunda ut nu.

  4. #4
    ja, tryck på länken http://lmgtfy.com/?q=S%C3%A4kert+%26...2+-+ComHit.net

    tryck på första träffen.
    läs och tryck på mina trådlänkar. så hittar du nog all info.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Dm800 VLC stream ränder "wifi"?
    Av kavvis i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 20:35
  2. problem "diseqc" samt dm500
    Av Storsnusaren i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:53
  3. [LÖST] Spela in från box med S-vhs video-Ljudet "pumpar"
    Av The Movie-man i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 22:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss