Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Finns de för C cable?
    Finns bara S-modellen (satellit) hos DealExtreme.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sprinter Visa inlägg
    Har du testat att streama till datorn via vlc? Har hört att en del DM500 inte är så stabila när man streamar.
    Jag skall göra lite test på streaming och även att spela in till nätverksdisk när jag får tid till det.

  3. #13
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Tack för bilden.

    Det verkar vara en del förändringar jämfört med både original och klonboxar.
    Om du nu säger att ljudet är högt jämfört med Kathrein så verkar det vara fixat, vilket är mer än DMM har lyckats med.
    Dessutom ser det ut att sitta en fetare elektrolyt i nätverksdelen. (470 uF?)

    Att streama eller spela in t.ex SVT1/2 på 1W (10Mbit/s) kräver en del.
    Jag vill se den DM500 som klarar det helt störningsfritt under minst en timme.

  4. #14
    Beställde en sådan nyss. Konstaterade efter att ha lånat en DM500 orginal (och denna är orginal, utan tvekan) att när nätadapter saknas (trasig) samt att den lider av Q72 problemet så slog det mig att varför skall man bry sig.
    Vet inte på rak arm vad nypriset var på denna orginal 500, men jag skulle bli väldigt irriterad över den låga kvaliten i förhållande till det relativt höga priset om jag hade köpt denna. Alltså...är grejerna inte värda mer än 560:- som jag betalat för denna kopia/klon så är det väl rätt pris....Skall bli kul att se hur smärtfritt leveransen går. Man hade även möjlighet att välja ett snabbare fraktalternativ för 14$ extra. Transaktionen går via paypal....Som sagt 560:- har jag råd att förlora....när det börjar närma sig 2500:- så är iallafall min smärtgräns nådd.

    Thomas

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Thomas_Bood Visa inlägg
    Beställde en sådan nyss. Konstaterade efter att ha lånat en DM500 orginal (och denna är orginal, utan tvekan) att när nätadapter saknas (trasig) samt att den lider av Q72 problemet så slog det mig att varför skall man bry sig.
    Vet inte på rak arm vad nypriset var på denna orginal 500, men jag skulle bli väldigt irriterad över den låga kvaliten i förhållande till det relativt höga priset om jag hade köpt denna. Alltså...är grejerna inte värda mer än 560:- som jag betalat för denna kopia/klon så är det väl rätt pris....Skall bli kul att se hur smärtfritt leveransen går. Man hade även möjlighet att välja ett snabbare fraktalternativ för 14$ extra. Transaktionen går via paypal....Som sagt 560:- har jag råd att förlora....när det börjar närma sig 2500:- så är iallafall min smärtgräns nådd.

    Thomas
    Vet inte vart du beställer ifrån men oftast är det bättre att inte ta det snabbare leveranssättet. Min erfarenheten (inte direkt statistiskt säkrad men ändå) är att risken att fastna i tullen är mindre men vanlig post jämfört med t.ex. DHL och liknande.

  6. #16
    Stämmer...jag tog inte det snabbare alternativet just pga av detta. Beställde ifrån samma ställe som den som startade tråden...dealextrem*.com
    Valde faktiskt denna modellen efter att ha sett bilden på kretskortet ver8 verkar vara vidareutvecklad med rätt specar på komponenterna? Hur det står till med den saken får vi se när den kommer.

  7. #17
    Jag åkte tyvärr på tull på min från extremdillen. Blev ca 200:- i tull.

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    Hej,

    Jag "åkte" på en sån här men får den inte att fungera. Har kört in PLi (seaste) Jade Enigma1 men när jag går in i menyn så har jag ingen "Satelliter och transponders" på inställnings-meny.

    Vilket version av Jade körde du in?

    Vet inte om det har med att den PLi jag provar inte stöder tunern eller om det möjligt att tunern i min box är trasig (?)

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag använde PLi® Jade3 - for the Dreambox DM500. Filen heter pli-jade3-dm500-20090627-6494.zip.

    Vet inte vad som kan ha hänt dig för jag har en sådan meny...

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Liten test av streaming

    Ikväll kollade jag på Wallander genom att streama från boxen. Det gick mycket bra tycker jag. Någon enstaka mindre pixellering kunde jag få strax efter kanalbyte, men annars flöt det helt utan anmärkning.

    Jag kollade på delen före nyheterna med Web-X-TV och efter nyheterna direkt i VLC-fönstret genom att klicka på vpid-länken. Båda varianterna fungerade lika bra.

    Förutsättningar:
    DM-Box500 v8
    PLi® Jade3 - for the Dreambox DM500
    Windows XP
    Internet Explorer 8
    VLC 1.0.1
    1Gbit/s switchat nätverk

Liknande ämnen

  1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss