Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

  1. #121
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    1. Ni som köpt box från dx och crown sat...har de rätt mac adress??

    2. Jag har beställt en 500s från crownsat...Vad är det för image som medföljer egentligen? Har den från crownsat samma kabel som vår vägguttag eller måste man köpa strömkabel som dx.

    3. Vilken image bör jag installera på den? lite rädd för time bomb..är det bara gemini som har drabbats av timebomb eller andra image också...kan någon skicka länk som jag kan ladda ner testad image...hade tänkt till hotbird utländska kanaler med irdeto avkodning...

    kändes som att det gick bra att skriva här då det är så många som har samma cloner...
    Tack alla som har tålamod för nybörjare och speciellt atomized ... Kom gärna med andra bra tips till mig...


    Några fler som kan svara på dessa frågor???

  2. #122
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Några fler som kan svara på dessa frågor???
    Skulle tippa att det är en Gemini som följer med, installera PLI Jade Maxvar DM500 som finns i filarkivet här.
    Om det finns fler timebombs är svårt att ge svar på men genom att DM500 ej tillverkas längre av DMM så är väl sannolikheten inte så stor...

  3. #123
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag har inte beställt från crown (köpte mina från mydalle.com) så några exakta svar kan jag inte ge.

    Jag fick med rätt strömkabel strömkabel och det var gemeni 2.1 installerat.
    Däremot var det en "rätt" mac-adress i boxen så jag kör nu 4.6 utan oro.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #124
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har köpt från både Crownsat och DealExtreme. I båda fallen så var MAC-adressen i 00:09:34 - serien, d.v.s. samma som äkta Dreambox.

    Från Crownsat fick jag en strömkabel som passar våra vägguttag. Från DX har jag fått med amerikansk kontakt.

    Timebombs finns bara i Gemini, men utlöser sannolikt inte om man har MAC-adress i 00:09:34 - serien. Jag rekommenderar ändå att köra PLI för att vara 100% säker. Dessutom är PLI bra, streamar mycket bra t.ex.

    Om jag minns rätt så var Crownsat-boxen laddad med en version av Gemini som gick att använda, på engelska och med europeiska satelliter inlagda. Från DX däremot så fick jag en Gemini på kinesiska, och när jag äntligen lyckats ställa om språket till engelska så fanns det bara asiatiska satelliter inlagda.

    Men var beredd på att lägga in en ny image på dem, och gärna PLI som sagt. Ta den som är längst ner på denna sidan:
    http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=11
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #125
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Vad är det för skillnad mellan Pli o gemini...Är Pli lika lätt att använda....antar att den kan avkoda alla typer av cryptering och cam +key via addons för utländska kanaler...och att alla motorer fungerar med den....

  6. #126
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det som skiljer mellan olika images är utseende och innehåll i menyerna m.fl. mindre detaljer. Alla innehåller samma väsentliga funktionaliteter, t.ex. möjligheten att installera olika cam:s som mgcamd t.ex.

    Så det är en smaksak vilken image man väljer och vilken man trivs med. Funktionaliteten finns där i de allra flesta fall.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #127
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Tack för länken....du råkar inte ha länk till dream up också och dreamboxedit...

  8. #128
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Någon som har någon bra länk till gemini...tänkte testa den också någon gång framöver...

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Någon som har någon bra länk till gemini...tänkte testa den också någon gång framöver...
    http://www.i-have-a-dreambox.com
    VU+

  10. #130
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren Visa inlägg
    Det verkade vara på tyska d mesta dels av sidan...gärna någon annan länk tack....

Liknande ämnen

  1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss