Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?

  1. #1

    Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?

    Hej!

    Jag har bla en Humax CXHD-1000C digitalbox kopplad till min Samsung LCD TV och tänkte nu så långt det är möjligt försöka skrota alla mina SCART-kablar. Nu till mitt problem. När jag som det är kopplat nu sätter på boxen hoppar TVn automatiskt till EXT-källan (SCART). Tar jag bort SCART-kabeln händer inget och jag måste trycka på SOURCE-knappen ett antal gånger för att komma till HDMI1-källan (gäller förövrigt alla gånger jag ska se på TV via HDMI-källan). Finns det något sätt att lösa detta lite irriterande problem på så att jag slipper använda mig av SOURCE-knappen på TVns fjärr varje gång och istället få den direkt att hoppa till HDMI1 utgången på TVn när jag sätter på boxen?

  2. #2
    Det enda alternativet jag kommer på är att skaffa en ny fjärrkontroll.
    Då kan du få den att starta box + tv + ev receiver och alla ingångsval med en enda knapptryckning
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Tack för det tipset. Har du någon bra fjärr att rekommendera?

  4. #4
    Det enda jag har erfarenhet av är Harmony modellerna och dom finns i olika prisklasser http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=134&t=40
    Kan vara lite pyssel att få dom rätt programmerade sen gör dom sitt jobb.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Tack så mycket för tipset. En Logitech Harmony 525 är nu inhandlad. Har programmerat nu lyckats programmera den för alla mina apparater jag vill kunna styra med hjälp av fjärren. Dock har jag fortfarande ett problem med den och det gäller aktiviteten Titta på TV. Jag får nämligen inte till det så att fjärren gör så att den byter ingång på min Samsung TV, utan den är fortfarande kvar på den senaste använda utgången trots att jag försökt programmera fjärren efter alla konstens regler. Någon som har någon bra lösning på detta?

  6. #6
    1. Starta Harmony programmet
    2. I aktiviteten Titta på TV så trycker du på Felsökning
    3. Överst ser du vilka enheter som startas samt vilka ingångar som är inställda.
    4. Om du tycker att det är fel så bocka i nej och kör nästa och ställ in det som du vill ha det.
    5. Om ingången heter rätt men inte gör rätt, så är det nått galet med TV enheten. Testa då att köra enheten för TVn på fjärren och se om du kan få rätt ingång med den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Donator Albino25s avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sverige , Stockholm, Järfälla, Viksjö
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av berra123 Visa inlägg
    Tack så mycket för tipset. En Logitech Harmony 525 är nu inhandlad. Har programmerat nu lyckats programmera den för alla mina apparater jag vill kunna styra med hjälp av fjärren. Dock har jag fortfarande ett problem med den och det gäller aktiviteten Titta på TV. Jag får nämligen inte till det så att fjärren gör så att den byter ingång på min Samsung TV, utan den är fortfarande kvar på den senaste använda utgången trots att jag försökt programmera fjärren efter alla konstens regler. Någon som har någon bra lösning på detta?
    Ring till Harmonys kunstjänst. Jag hade en del problem med att få det att funka, efter samtal dit och jag förklarat alla "problem" jag hade med kontrollen så tog det 20 minuter, sen hade jag ett mail med perfekt konfiguration, i inboxen. Bästa kunstjänst jag har varit i kontakt med

  8. #8
    Tack för svaren. Min originalfjärrkontroll fungerar alldeles utmärkt och där finns så vitt jag vet inget fel. Har också suttit med Logitechs support utan att de tyvärr denna gång lyckades hjälpa mig. Det de kom fram till var att jag skulle ta bort min TV som enhet och lägga till den igen och återkomma om resultatet inte blev bättre. Så gjort men utan någon skillnad i resultat. Har dock inte haft tid att ringa dom igen. Ska göra detta vid första bästa tillfälle.

Liknande ämnen

  1. Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?
    Av FredrikLivendahl i forum Canal Digital
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 10:29
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:26
  3. Humax CXHD-1000c HD
    Av Freelock i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 21:22
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 13:04
  5. HDMI->DVI Problem Humax cxhd-1000c
    Av Maker1978 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss