Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Diablo Wifi image, cam etc

  1. #1
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger

    Diablo Wifi image, cam etc

    Försöker sätta upp en diablo wifi, men har ej lyckats så vidare ännu.

    Vilken image rek. att köras

    har testat underworld 1.85
    och lyckats få kontakt med mitt wlan.

    men sen kommer jag inte mycket längre

    har detta i keys
    /KEYS/NEWCAMD/
    NEWCAMD.BIN
    NEWCAMD.CFG

    #For Newcamd:
    n: IP PORT USER PASSWORD DESKEY

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Har du fått till det?
    Testa med stort N istället för litet. Det är bara cccam som vill ha litet i diablo.
    Sen måste du slå på rätt cam under addons.

    Sen detta som hitta lite snabbt på nätet, för minns inte exakt vad det står och inte heller mina exakta settings.

    Then go into diablo config and the following settings are
    caids
    auto pmt off
    emulators on
    n2 off
    emulators priority emu.. cards (emu ska vara först)
    cw off
    smart card message never


    Jag gillar inte riktigt min diablo då det tar lite lång tid att få bild efter man slagit på tvn typ 20-30sek. Sen har den bråkat lite när man typ har kollat på en annan source tex dvd och sen ska tillbaka till tvn. Då får man inte kanal utan måste starta om tvn. Har iofs uppgraderat till senaste jag hitta (1.86) och i dag funka det en gång i alla fall så får testa detta mera med senaste.

  3. #3
    Hej

    Har sedan ett par veckor en Diablo Wifi - som jag använder tillsammans med Newcs server / Boxer. Använder då samma "settings" som Bogdan...

    Med denna setting fungerar Newcamd - om än väldigt "slumpartat" - ibland fungerar kanal X - ibland inte - går inte riktigt förutse vilka kanaler som ska fungera för tillfället ;-). Har "mixtrat" med delay-tiden - dock utan "framgång". Det förefaller INTE vara kontakten med routern - wifi kontaktenverkar "stabil"... Någon som vet vad / hur stabilitet kan uppnås?

    Vidare - har även testat CCCAM - helt utan framgång... mot min Newcs server...

    Gjorde då så att
    1. Jag ersatte innehållet i cccam.cfg med raden "n: 192.168.0.198 10000 userid passwd deskey"
    2. Valde cccam - som emu i menu...märkligt nog så så kan jag inte få ngt status som säger huruvida jag är ansluten till CS eller ej - som jag kan när jag använder Newcamd...?!?

    Mitt CCCAM försök fungerar alltså icke... Finns det någon där ute som har tips/råd att delge?

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    tackar så mycket, ska testa att dra i den i programeraren igen och ändra i keys filen.

    kan säga till hur det gick sen

    b.r

  5. #5
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lditgin Visa inlägg
    Hej

    Har sedan ett par veckor en Diablo Wifi - som jag använder tillsammans med Newcs server / Boxer. Använder då samma "settings" som Bogdan...

    Med denna setting fungerar Newcamd - om än väldigt "slumpartat" - ibland fungerar kanal X - ibland inte - går inte riktigt förutse vilka kanaler som ska fungera för tillfället ;-). Har "mixtrat" med delay-tiden - dock utan "framgång". Det förefaller INTE vara kontakten med routern - wifi kontaktenverkar "stabil"... Någon som vet vad / hur stabilitet kan uppnås?

    Vidare - har även testat CCCAM - helt utan framgång... mot min Newcs server...

    Gjorde då så att
    1. Jag ersatte innehållet i cccam.cfg med raden "n: 192.168.0.198 10000 userid passwd deskey"
    2. Valde cccam - som emu i menu...märkligt nog så så kan jag inte få ngt status som säger huruvida jag är ansluten till CS eller ej - som jag kan när jag använder Newcamd...?!?

    Mitt CCCAM försök fungerar alltså icke... Finns det någon där ute som har tips/råd att delge?

    Du måste skriva såhär och inte med n:......
    c:192.168.0.30 12000 user pass

  6. #6
    Hej,

    Sitter också med detta. Filerna tycker jag ser rätt ut. Är det något jag måste aktivera i underworld eller känner den av att man kör med newcamd av sig själv?

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Massa meck att få igång Diablo äre. Har du hittat diablo menyn i tvn? Där ska man kunna slå på det man behöver. T.ex. vilken cam man ska köra och se om nätverket är igång också. Har tyvärr slängt filerna för Diablo så kan inte hjälpa så mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss