Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: ang. comhem's digitala baspaket

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    ang. comhem's digitala baspaket

    Är det någon som vet hur det funkar med comhems nya digitala baspaket? De bas kanaler som förut gick att se analogt och kostade omkring 200 kr / månaden ska nu ha blivit flera, kosta lika mycket, men dock behövs en box from comhem.
    Är det någon som vet om dessa kanaler går att se me nån softcam på en dreambox exempelvis 500c? Eller behövs kort även för "bas"-paketet?

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Finns det ett digitalt baspaket?

    Jag hjälpte min mamma att skaffa Com Hem digital TV när hennes analoga "bas" kanaler försvann i hyreslägenheten hon bor i, analogt kostade runt 200:- i månaden.

    Hon kunde bara välja de paket som Com Hem erbjuder, small, medium, medium 8 favoriter, Large osv...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Du tänker nog på medium för 199 kr.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    var inne och kollade på comhem och det står att första kvartalet nästa år så kommer alla att få svt1, svt2, svt24, tv4, tv6 och några till grattis, bara man har en box som är godkänd av dom.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Då skulle väl det innebära att man borde kunna se dessa kanaler med softcam?

  6. #6
    Jag undrar snarare om detta inte är ett sätt att "skydda" sig (i marknadsföringssyfte).

    Antag att de skrev att alla skulle se de fria digitalkanalerna bara de hade en box. DÅ skulle de ju vara tvungna att hjälpa dig om du hade en "obskyr" noname box.

    Kan det inte vara så att de "friskriver" sig genom att ange "godkänd" box ??

  7. #7
    Så länge jag kan se mina HDTV-kanaler så är jag nöjd. Blir väl att skaffa en till mottagare då ^^

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    tror nog att det är som whinner säger, kanalerna funkar säkert oavsett vilken box du har och du behöver inte använda softcam utan det funkar i alla fall, men ska testa när det blir fritt.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Okej.. då är det frikanalerna som kommer funkar om detta om boxen stämmer. Men man lär behöva kort för att se medium eller hur?

  10. #10
    Troligen inte eftersom kanalerna inte är kodade. Kortets uppgift är väl enbart att ge dig nycklar. Det är väl redan så på de ställe där C*mH*m enbart sänder digitalt idag och på samma sätt som de digitala kanalerna sickas fritt i marknätet eller ? Dvs, "litet smakprov fritt" för att sedan försöka få dig att fastna för ett större abonnemang...

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 09:44
  2. TV 3 och TV6 blir digitala
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:11
  3. comhem och digitala 1an
    Av peon99 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 10:08
  4. Comhem och krypterade digitala kanaler
    Av georgtornqvist i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 10:50
  5. När startade dom digitala sändningarna?
    Av Hermle i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 20:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss