Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Hd kanaler på comhem?

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Tack!

    Nu förstår jag hur det fungerar. Ja, SVT HD fungerar och även Rush HD (fram till dem 31:a Jan)

  2. #32
    Ingenting som Comhem gör verkar ha någon logisk förklaring. Tex så har de visat Rush HD gratis fram till igår? Jag har kollat på min Sony KDL-W4500 med inbyggdbox och ej CI+. Hur fan gick det till?
    I vanliga fall så kan jag bara kolla på SVT HD men helt plötsligt gick det fint att kolla på Rush HD. Varför kan jag då inte titta på TV4HD som jag faktiskt har i mitt abonnemang (Large).
    Var är logiken!!!!!

    Den som kan förklara detta på ett vettigt sätt utan att säga att Comhem suger blir jag imponerad av.

  3. #33
    Dom har ju haft frivisning av bla Rush HD = ingen pairing
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #34
    jo det fattar ju jag med men det är inte poängen. Poängen som jag vill att ni alla som läser är att hur fan kan man ändra och sedan skylla på reglementet. Saknas pairing frångår man ju de säkerhetsaspekter som man jiddrar om är så viktiga att man blir påprackad en j-a HDbox... Vi snackar alltså principer.

    se kommunikationen med Comhem nedan:

    Hej,
    Har tittat på Rush HD en tid nu och har TV large men idag får jag inte in kanalen längre. Vad har blivit fel?

    ---

    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    För att kunna se Rusch HD behöver man en HD-digitalbox. Annars kan man inte försäkra sig utav att få se HD kanaler. Att du kunnat sätt den kanalen är bara en lite bonus, då HD kanaler ej går att se genom vanliga digitalboxar.
    Det som krävs för att kunna se HD kanaler är:
    HD-box
    HD-ready tv
    HD kanal

    Med vänlig hälsning
    Com Hem AB
    Kundservice
    Viktor Larsson
    Box 43
    871 21 HÄRNÖSAND
    Tel direkt: 0771- 55 00 00
    Fax: 020-55 44 11
    kundservice@comhem.com
    www.comhem.se

    ---

    Hej och tack för snabbt svar. Jag är ställer mig dock mycket frågande till er formulering.
    Det är mycket märkligt att jag har kunnat se Rush HD under två månaders tid. Hur förklarar ni det att jag helt plötsligt behöver en HD box? Menar ni att ni själva bryter mot de regler ni påstår vara orsaken till att ni påtvingar era kunder en HD box för att se HD TV? Jag som så många kunder till är mycket missnöjda med ert sätt att hantera HD frågan och trots att jag betalar för kanaler i mitt abonnemang kan jag som sagt inte se dessa. Iom att ni visat och jag har glatts åt Rush HD en tid har ni också bevisat att det inte finns någon teknisk begränsning i systemet för att se HDTV. Jag betalar för HDhistory, 4HD, BBCHD och SVTHD men kan bara se SVTHD återigen trots att jag just sett Rush HD. Jag förväntar mig både kompensation och förklaring då jag känner mig förd bakom ljuset av er på Comhem.

    Ser fram emot er replik i detta ärende!

  5. #35
    Är jag den enda som tycker att släppa pairingen en tid är konstigt agerande förresten? Ni andra kanske inte reflekterar över skälen till varför vi behöver en HDTV box?

    Det hade varit kul om ni som är aktiva här pekar på listor där den här oegentligheten diskuteras. Vad är grundskälet till pairing?

    Får se vad Comhem kommer med för svar.

    Cheers!

  6. #36
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det finns inga regler, som du skriver så bryter ju Com Hem mot "pairing lagen" eller "Hollywood lagen" när dom inte pairar kanalen i 2 månader...

    Jag tror att grundskälet till pairing är slöhet från operatörerna, läs Com Hem och Viasat. Dom orkar inte supporta fler boxar än de skitboxar dom själva säljer...

    Stå på dig Massa, ifrågasätt varför, anmäl till EUs konkurrens verk för Via och CH stänger ute väldigt många HD box tillverkare. EU är för fri konkurrens, detta är inte fri konkurrens...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Kan man på något sätt gå till massmedia med det här? (Dock inte Aftonbladet eller Expressen = skittidningar á la tabloid). Mer SVD eller kanske DI och få upp debatten, be massmedia ställa frågan till C*mH*em. Jag är ingen hejare på opinionsbildningar eller juridik heller för den delen. Så jag avsäger mig vänligen men bestämt uppdraget. Men kan vara en trogen anhängare :thumbup:

    Men är man ett "gäng" som går samman, ställer leverantörerna (i det här fallet kabel-tv-distributörerna) mot väggen så lyfter vi i alla fall problemet till en anständig nivå. Istället för att klaga och grina illa på ett forum som förmodligen 99,9% av sveriges befolkning inte vet existerar.

    Tyvärr tror jag inte det räcker med några få mejl från oss konsumenter till deras kundservice för att få C*mH*m ska väcka detta som en fråga på ledningens nästa styrelsemöte. :lol:

    Nå vad säger ni? Jag kan ta på mig att skicka in till massmedia om någon annan skriver brevet.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Det görs med jämna mellanrum, men det händer ingenting.

    Det har skrivits protestlistor och artiklar sedan starten av ComHem:s HD-kanalsatsning (dec 2006)

    Upprörda användare höjer rösterna när de upptäcker att deras nyinköpta TV med HD-mottagare inte får in HD-kanalerna - men sedan är det tyst...

    2 artiklar som är ett år gamla - när någon på CS/IDG köpte en ny TV...

    http://computersweden.idg.se/2.2683/...med-egna-boxen

    http://computersweden.idg.se/2.2683/...st-vid-boxkrav

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ta det till EU domstolen.
    En fällande dom mot Comhem skulle även tvinga Viasat att öppna för andra boxar och CD's planerade pairing på HD kanalerna.
    CD har iofs en CA modul färdig för deras kommande pairing men frågan är om dom kommer kräva CI+ eller inte.
    Så att ta det till EU domstolen är viktigt för framtida TV i Sverige.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Ta det till EU domstolen.
    En fällande dom mot Comhem skulle även tvinga Viasat att öppna för andra boxar och CD's planerade pairing på HD kanalerna.
    CD har iofs en CA modul färdig för deras kommande pairing men frågan är om dom kommer kräva CI+ eller inte.
    Så att ta det till EU domstolen är viktigt för framtida TV i Sverige.
    ...kan man göra det hux-flux som privatperson?
    Jag är så jävla sne just nu att jag inte får in hd-kanalerna på min dm800.

Liknande ämnen

  1. ComHem HD kanaler?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 21:34
  2. Nya kanaler i comhem
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:09
  3. Nya kanaler på ComHem...
    Av JoeB i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 17:14
  4. Comhem kanaler??
    Av vasy i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 15:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss