Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: RF-modulator / digital sändare

  1. #1

    RF-modulator / digital sändare

    Hej,

    Problem: Sända ut en digital signal från Dator/dvd till TV. Vill sända en kanal intent i huset som visar dvd/dator etc.

    Helst vill jag göra detta med DVB-T DVB-T2(mpeg4), är detta möjligt. Har letat lite på nätet, hittar bara lösningar för tex. hotell/flygplatser. dessa är extremt dyra och väldigt överkvalificerade.

    Bakgrund / status:
    Jag har ett hus med antennkabel till alla rum, kör nån form av splitter, fungerar bra för digital tv som jag kör.


    Sista utvägenm är en vanlig RF-modulator, analogt. Vill köra digitalt för att få med 5.1, HD etc. går ej detta vad är rekommendationen för RF-M.
    datorn -> externbox -> tvnät, eller finns det pci kort som klarar detta direkt ?

    Tacksam för alla förslag.

    MVH

  2. #2
    Hallo eller. ingen som har en idé ??

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    De lösningar du söker finns säkert men kostar ganska mycket pengar. Det billigaste är analogt med vanliga antenn kabel, då får man inte ut annat är stereoljud. Det som finns i PAL-standarden (det analoga) är A2-stereo (ursprungligen tysk standard) samt NICAM-stereo (engelsk standard).

    Analogt är helt klart billigast. Splitter går bra det är inte några problem. Det du vill ha är RF-modulator.

    http://www.kjell.com/

    TV/video -> Antenntillbehör -> RF-Modulator

    Jag vet inte om det finns PCI kort som klarar av det, men det kanske går, vet inte exakt vad du vill göra, och det är inte några problem att skicka ut på ditt nuvarande koaxial-nät, bara du håller dig under UHF där digital-TVn ligger som boxer sänder ut.

    Använd utrymmet mellan 174-400Mhz för det är ju ledigt, sedan måste man tuna in kanalen med respektive TV men det klarar dom flesta av att utföra.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    alternativt en gammal VHS bandspelare..

    alternativt en gammal VHS bandspelare..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  5. #5
    Själva analoga RF delen är jag klar över.

    Har hittat några lösningar men de är typ hotell, flygplats etc. börjar 10k.
    Det är inte riktigt den melodin jag tänkt mig.

    Humm..
    Måste finnas ett billigt sätt att lösa det på

  6. #6
    Här finns det en kille som gjort något eget "fulhack" med ett grafikkort. http://bellard.org/dvbt/ men hade varit smutt med en DVB-T modulator i samma storlek o enkelhet som en analog rf-modulator.

  7. #7
    Tjo.. Har läst lite om den lösningen. Nån som testat ?

Liknande ämnen

  1. FM-Sändare
    Av razorx i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 09:43
  2. Ändrat frekvenser på sändare
    Av esson i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 08:20
  3. RF-modulator
    Av K.K. i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 21:15
  4. trådlös sändare och mottagare
    Av marmag i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 11:54
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 13:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss