Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Vad är det för fel??

  1. #1

    Vad är det för fel??

    Hej på er!

    Jag har som sagt skaffat ytterligare en Dreambox, denna gången blev det en DM600PVR (klon troligtvis).

    Innan så var parabolen beskaffad med en twin-LNB och en singel LNB, en kabel från vardera till DiseQ switch och så en kabel ner til DM 800HD.
    Efter jag skaffat en box till så skaffade jag ytterligare en twin-LNB och en st Diseq-switch för att kunna få in både Thor och Sirius på den boxen.

    Iallafall så har jag ett problem:
    på min DM800Hd så fungerar det perfekt med både CanalDigi.. och VIASPRATT. Men på den nya får jag bara in VIASPRATT, den kan inte söka på Thor av någon anledning. Verkar som att den får väldigt mycket brus (noise), vilket den inte får på den andra boxen där den även kan söka kanaler. Kan det vara DiseQ eller LNB? BER ligger på 8800 ungefär på den nya boxen? DiseQ är inhandlad på Kjell&Co
    Något annat som kan var problemet?
    Jobbigt nu att gå upp på taket och koppla om när det är kölsvart dygnet runt.

    Bifogar en bild på min koppling:


    //Nicke
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det kan vara din DiseqC som spökar. Dreambox är lite kräsna på vilka DiseqC-switchar som de vill fungera med. Säkra kort är kvalitetsmärken som Spaun eller EMP Centauri. Biltemas DiseqC-switchar sägs också fungera bra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Ok, Den jag har är från Kjell & Co och kostar 149 pengar. Jag får väl börja med att byta den mot deras dyrare modell för 249 pengar. Ser för övringt på deras hemsida att när man kör mot ett twinhuvud så ska den vara High-iso....vilket den billigare inte är, så där har vi säkert problemet.
    Tack för svar i allafall.

    /Nicke

  4. #4
    Hur funkar den om du bytter plats med boxarna??

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Tvärtom !! Köp en switch för 50:- från Biltema, sedan så funkar det.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    High-Iso switchar är ingen garanti. Här hemma vägrade Digiality High-Iso att fungera. Följ nu tipsen du fått och lämna tillbaka switchen du har till Kjell och köp sedan Biltemas 2-1 DiseqC för 49:-.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Problemet är bara biltema ligger minst 20 mil bort.....det blir en dyr switch.
    Får leta vidare....

    //Nicke

  8. #8
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Ajaja, det går inte längre.
    Saxxat från Biltemas hemsida "OBS! Biltema säljer produkter endast via varuhusen"
    Det man kan göra på hemsidan är en inköpslista, och sedan bege sig till varuhuset 20 mil bort.....surt surt :-)

    //Nicke

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av NickeLenkan Visa inlägg
    Ok, Den jag har är från Kjell & Co och kostar 149 pengar. Jag får väl börja med att byta den mot deras dyrare modell för 249 pengar. Ser för övringt på deras hemsida att när man kör mot ett twinhuvud så ska den vara High-iso....vilket den billigare inte är, så där har vi säkert problemet.
    Tack för svar i allafall.

    /Nicke

    Jag har aldrig sett en LNB som det inte står high iso på Jag tror faktiskt samtiga är det. Jag hade också tänkt köpa kjelles när jag hade liknande problem men testade först biltemas tack vare många tips här på forumet, och den funkade klockrent.. kostar dessutom bara 49 kr..! Min biltema diseq har funkat klockrent sen ja köpte den,, 3 månader sen..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss