Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Vad är det för fel??

  1. #11
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Håller med "ibi", hur funkar det om du byter plats på boxarna ?
    Följer felet boxen el diseqc ? Flytta kablarna på lnb eller diseqc för att utesluta, massor som du kan prova. Men en sak i taget !

  2. #12
    Fan!!! Biltema....skynda er att öppna i Kalmar!!!

  3. #13
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Så du har nu testat allt och konstaterat att du ska till Biltema ?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av budhit Visa inlägg
    Håller med "ibi", hur funkar det om du byter plats på boxarna ?
    Följer felet boxen el diseqc ? Flytta kablarna på lnb eller diseqc för att utesluta, massor som du kan prova. Men en sak i taget !
    Ja, det får bli lite tester innan jag byter DiseQc , men det får bli till helgen när det är ljust ute...då har man ett par minuter på sig när det är dagsljus

    //Nicke

  5. #15
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Jo, ingen rolig tid på året detta, inte för takjobb i varje fall !

  6. #16
    Jag hade precis samma problem, gjorde allt trodde jag.... bytte till andra switchar, böt ställe på boxen, skalade om dom kablarna jag själv skalat.

    Inget hjälpte, till slut tänkte jag .. att jag får kolla de 4 korta kablar som går från switcharna till lnb´na.
    Varför jag inte testat de tidigare är för att dom var köpta i butik färdigskalade och klara så man tror ju att dom ska vara hela och fungera.

    Det visade sig att en kabel inte var skalad på ett fungerande sätt.

    Sen var mitt problem löst.

    Kollat det?

    Mvh Andy

  7. #17
    Ok, Andy...det får bli en koll på det oxå!
    //Nicke

  8. #18
    Uppdaterat:
    Idag så har jag frysit på taket.
    Bytte den icke fungerande DiseqC till en som var High-Iso. Inte den heller fungerar.
    Kopplar jag kabeln direkt till LNB för Canal Digi.....eller för den delen till LNB för VIASPRATT så fungerar det utan problem. Kopplar jag in den andra DiseqC switchen (som jag har fungerande till den andra boxen så rockar det fett). Så det blir tillbaka till affären och lämna tillbaka skiten (som enl säljaren var kvalitet ;-). Nä, det får bli biltema och 49 pengar när jag får tillfälle. Så länge får jag klara mig med Thor.........ojojoj hur ska det gå....vilket i-landsproblem!!
    /Nicke

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du ingen polare som bor nära Biltema som kan skicka en switch till dig i ett brev? Borde inte bli så mycket porto på det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har du ingen polare som bor nära Biltema som kan skicka en switch till dig i ett brev? Borde inte bli så mycket porto på det.
    JO!, jag får engagera en polare i Säter 2 mil utanför Borlänge.....träffar ju honom till nyår.

    Bra idé!!!

    //Nicke

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss