Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: varför ska jag köpa en DM800 ?

  1. #1

    varför ska jag köpa en DM800 ?

    lite frågor har jag om DM800 ORGINAL inte kina version:

    Kan man streama ifrån dreamboxen till PCn, är det bara inspelade program på dm800ans HD eller kan man streama andra kanaler till PC. Kan man streama en kanal till en PC och titta på en annan ?


    Jag läser att folk kör olika versioner av dist på DM , vad är det för fel på orginalet man får med, är orginal OSet kass ?


    Är det några problem med Canaldigital HD kanaler eller är det bara att sätta i kortet man har från Canal Digital och köra ?


    Vad finns det mer för bra / nytto saker med en Dream box ?

    Vad är negativt med DM ?

    Är mycket tacksam för svar på mina enklar frågor

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fableman Visa inlägg
    lite frågor har jag om dm800 orginal inte kina version:

    Kan man streama ifrån dreamboxen till pcn, är det bara inspelade program på dm800ans hd eller kan man streama andra kanaler till pc. Kan man streama en kanal till en pc och titta på en annan ?

    det går att streama inspelat och live tv. Du kan titta på 2 olika kanaler om dom ligger på samma frekvens.

    jag läser att folk kör olika versioner av dist på dm , vad är det för fel på orginalet man får med, är orginal oset kass ?

    alla andra imager (gemini, nabilosat mfl.) bygger på dmms original mjukvara. Det grupperna gör är att lägga till fler funktioner, snyggare skins, nedladdning av softcam mm.

    är det några problem med canaldigital hd kanaler eller är det bara att sätta i kortet man har från canal digital och köra ?

    flasha om boxen, söka in kanaler, ladda ner och installera softcam (newcs/mgcamd eller cccam) starta softcam = bild.

    vad finns det mer för bra / nytto saker med en dream box ?

    det finns det mesta, läs på forumen.

    vad är negativt med dm ?

    inget vad jag vet. Det är en mycket stabil box som funkar mycket bra med kanon bild.

    är mycket tacksam för svar på mina enklar frågor
    123
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    jag tror bestämt att bpl sa allt där =)

    Jag har själv en DM800HD PVR box, är supernöjd med den så långt (har haft den 5 dagar nu). Dock så är min en clone, så HD-kanalerna hittar den inte, men en ny tuner är beställd som lär ska lösa det problemet!

Liknande ämnen

  1. Köpa DM800 från satronics
    Av sn4k3r i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 16:38
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 12:17
  3. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51
  4. [LÖST] Varför köpa Titanium?
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-14, 19:26
  5. Varför???!!!!
    Av pluto i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss