Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: DM800HD hittar knappt några kanaler

  1. #1

    DM800HD hittar knappt några kanaler

    Har idag inhandlat en DM800HD istället för min nuvarande DM500.
    Jag kör 4 LNB med Thor,Sirius,Hot Bird och Astra på en diSEQ 4-1. Har ladrig haft några problem med bilden på 500:an med höga värden på styrka och kvalitet.

    När jag koppla in min nya 800 ställde jag in den för diSEQ a-b-c-d och rätt ordning. Efter en kanalsökning fick jag på alla satelliter cirka 700(!) kanaler vilket är mycket lite, Sirius och Thor hittar tillsammans cirka 100 och då saknas bland många andra alla Canal+ och HD kanaler.

    Är det någon som har några tips och kan veta vad detta beror på?

    tack på förhand

  2. #2
    Vilken softcam? Vilken dist kör du på 800an?

  3. #3
    Jag kör en mgcamd och Gemini2 4.40 nåt.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Revision på tuner ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Jag vet faktiskt inte, är det problem med felaktiga tuners även på orginal boxar?

    Läste nånstans att även diseq:en kan ställa till bekymmer, tror att vi har en hi-iso diseq.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag får öht inte in mer än c:a 50 kanaler med den senaste revisionen av tuner (tror det är K), men det beror på mitt Twin-LNB.

    Köp en Biltemas Switch så funkar det.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Köpte en biltema switch idag, detta gjorde stor skillnad i sökningen gav cirka 3500 kanaler för alla 4 satelliterna.

    Sirius kanalerna verkar funka fint, däremot så fungerar inte de på thor alls svart bild och texten "tuning misslyckades". Detsamma gäller sökningen som hittar långt ifrån alla thor kanaler ink HD.

    Har haft mycket små problem med thor på DM500 med pixlig bild på tv-biljett kanaler och canal+ i kraftigt regn, däremot säger 500:an att den har 93% kvalitet och 78% styrka på Thor för tillfället och perfekt bild medans 800:an inte hittar dem alls.

    Är 800:an såpass mycket känsligare i tunern?
    Kan jag ha en dålig tuner i 800:an?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Sett det med tuning misslyckad med, men det kan ta lite tid att koda av så häng kvar ett tag på samma kanal så kanske det kommer bild.

    /Appen


    Citat Ursprungligen postat av Meecrob Visa inlägg
    Köpte en biltema switch idag, detta gjorde stor skillnad i sökningen gav cirka 3500 kanaler för alla 4 satelliterna.

    Sirius kanalerna verkar funka fint, däremot så fungerar inte de på thor alls svart bild och texten "tuning misslyckades". Detsamma gäller sökningen som hittar långt ifrån alla thor kanaler ink HD.

    Har haft mycket små problem med thor på DM500 med pixlig bild på tv-biljett kanaler och canal+ i kraftigt regn, däremot säger 500:an att den har 93% kvalitet och 78% styrka på Thor för tillfället och perfekt bild medans 800:an inte hittar dem alls.

    Är 800:an såpass mycket känsligare i tunern?
    Kan jag ha en dålig tuner i 800:an?

  9. #9
    hmm nja kommer inte mycket till bild(altså ingen) och mycket BER. Ett annat problem är att det saknas massa kanaler på thor också.

  10. #10
    tippar på att din skål inte är bra inställd.
    du säger att "Har haft mycket små problem med thor på DM500" .( Där är felet)
    Fixa nån som kan ställa in din skål så du är 100 % säker att den är bra.
    Efter det kan vi nog börja funder på tuner delar eller om 800 inte är OkEY

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 18:13
  2. saknar några kanaler!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 11:53
  3. [LÖST] Får inte in några kanaler...
    Av arthur i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 00:09
  4. Får inte in några kanaler...
    Av arthur i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 08:00
  5. Några andra kanaler!
    Av Snouser i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 21:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss