Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Beställa abbonemang

  1. #1

    Beställa abbonemang

    Hej

    Har läst runt lite här för att försöka bli klok på pairing osv.. Jag har två dreamboxar som jag vill dela mitt blivande CD abbonemang med hjälp av CCcam.

    Finns det något kanalpaket eller liknande man ska undvika att beställa för att inte få ett pair'at kort eller kort som inte går att dela?

    Eller fungerar cardsharing med alla deras kort?

    Blir lite osäker o vill ju inte beställa fel grejor.

    //Sonkite

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Den enda pairing CD kör med är med sin combobox (Sat&Ter) I övrigt fungerar alla deras kort och programpaket inkl HD kanalerna.

    Se bara till att inte skicka in ett nytt kort i en combobox så ska det vara lugnt.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Den enda pairing CD kör med är med sin combobox (Sat&Ter) I övrigt fungerar alla deras kort och programpaket inkl HD kanalerna.

    Se bara till att inte skicka in ett nytt kort i en combobox så ska det vara lugnt.

    Har både combobox o deras inspelningsbara hd-box, kan utan problem byta kort i dessa mottagare.

    Är det verkligen så att dom kör pairing?

    Mina kort är cirka ett år gamla

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag har ingen egen erfarenhet utan har läst mig till det både här och på andra forum, så jag låter det vara öppet, eftersom en del verkar råka ut för låsning så rekommenderar jag ändå att undvika deras box, kanske är det bara när man första gången aktiverar kortet som låsningen har effekt, vad vet jag =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Tack för hjälpen =)

    Med andra ord, om jag ger fan i att packa upp några originalboxar så klarar jag mig?

    Uppdateringar o sånt går från dreamboxen från första gång va?

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sonkite Visa inlägg
    Tack för hjälpen =)

    Med andra ord, om jag ger fan i att packa upp några originalboxar så klarar jag mig?

    Uppdateringar o sånt går från dreamboxen från första gång va?
    Om du kör kortet i din DB och delar ut via den så gör det så ja.

  7. #7
    Nu blir jag lite fundersam när jag läste denna tråden. Jag postade innan idag denna topic: http://www.comhit.net/showthread.php?t=26442 Är mitt kort parat med min combo-box? Jag har alltså ingen HD-box utan den vanliga combo-boxen (sat&ter).

  8. #8
    razorx
    Gäst
    @Kuseman
    Jag har också en combo-box samt en fungernade newcs server med mitt cd kort. Ja det har även suttit i combo-boxen i 2månader.

  9. #9
    Ok, verkar bra. Känns lite som det är gissningslek på forumet det här med parning av kort/box

  10. #10
    Jag beställde abb nu i januari... fick en combobox men stoppade aldrig i kortet... kortet går fint i cardservern och har uppdaterat sig o allt.

Liknande ämnen

  1. Säkert att beställa?
    Av garga i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 14:03
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 18:09
  3. Beställa nätsprit
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 10:14
  4. [LÖST] Var kan jag beställa silverkort?
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 18:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss