Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Nya kanaler, med s/r 9404

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    jag kör sirius sidmatat på en 75 cm tallrik och hotbird i mitten.. så då är det isåntfall det som är anledningen..vilken beam ligger den på? Vad jag kunde se på lyngsat är beam:en Europe Fss och runt 65 cm borde räcka enligt den täckningskartan.
    Har aldrig litat på nått hos lyngsat, jag kollade hos källan http://www.ses-sirius.com/services/coverage-areas/ bild nr 2 är Europa beamen, normalt brukar dessa siffror vara tilltagna i överkant så din tallrik borde fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tamos Visa inlägg
    Hej
    testade igår kväll men hittade inget,nu på morgonen gick det

    testat med en dm7000

    idealnyj mir
    univermag
    TV3 Russia

    på dm 7000 heter dom kanalerna så här
    idealniy mir
    TEST2
    TV 3
    Okej, jag kan fortfarande inte få in dem.
    Sökte du på transpondern manuellt?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Testade med min gamla echostar fta mottagare, ingenting hitter den på nämnd frekvens..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Har aldrig litat på nått hos lyngsat, jag kollade hos källan http://www.ses-sirius.com/services/coverage-areas/ bild nr 2 är Europa beamen, normalt brukar dessa siffror vara tilltagna i överkant så din tallrik borde fungera
    Nu sänds ju den på FSS så Lyngsats kartor stämmer (se bild 4 på din länk)
    och då behövs en parabol på 105-135 cm

  5. #15
    Doh...
    Läste inte inlägget ordentligt och kollade inte lyngsat själv (kos säger bara europe).

    Då är det frågan om var pacmyc befinner sig, för i södra delarna av landet verkar det ju möjligt men det blir sämre ju längre norr ut man finns
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Doh...
    Läste inte inlägget ordentligt och kollade inte lyngsat själv (kos säger bara europe).

    Då är det frågan om var pacmyc befinner sig, för i södra delarna av landet verkar det ju möjligt men det blir sämre ju längre norr ut man finns
    I Stockholm befinner jag mig..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  7. #17
    Om man får in det på västkusten med samma setup så borde du ha bättre chanser i sthlm.
    Du kan dock ha sämre signal beroende på antingen parabol inställning eller känslighet på LNB
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Om man får in det på västkusten med samma setup så borde du ha bättre chanser i sthlm.
    Du kan dock ha sämre signal beroende på antingen parabol inställning eller känslighet på LNB
    Jag har en lååång antennkabel då parabolen sitter på grannens balkong på andra sidan huset.. ca 60 m. Största delen av kabeln är högkvalitetskabel medan ca 10 m e nån budget skit som jag var tvungen att skarva på när jag såg att finkabeln inte räckte. Har inte orkat byta sen dess då allt funkat bra.

    Har detta stor betydelse?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  9. #19
    Det har säkert betydelse men hur mycket vet jag inte, finns säkert andra som kan det bättre än jag, skarvar är heller ingen hit särskilt om dom har några år på nacken.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  2. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  3. Sky-kanaler o irdeto-kanaler
    Av Mr ramme i forum Irdeto
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 00:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss