Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Bildkvalite!

  1. #1

    Bildkvalite!

    En fråga till er som har testa lite olika boxar att köra cs på. tycker inte att min dm 800 håller samma klass rent bildkvalite mässigt som min comhembox jag körde innan. Gillar boxen annars men för mig är bilden, nr 1. (Kör en Lt image) någon som anser att deras box/image är bättre får gärna skriva en rad! // oset

  2. #2
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Kör du clone eller org?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad gäller bildkvalitet så är CubeRevo oslagbart bäst av de boxar jag sett. Gäller om man kör en DGS-baserad image. Med E2 blir bilden lite sämre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det är inte dålig bildkvalitet på DM800. Installera AutoResolution pluginet och kör native ut från boxen (576i in -> 576i ut osv. om din TV klarar det)

    Jag har Com Hems HD box utan HDD och den har inte på långa vägar bättre bild än DM800/8000. SD Bilden är oskarp och suddig. HD bilden är mycket bra. DM800/8000 SD bild är i "HD kvalitet" om man jämför boxarna inkl. CubeRevo.

    Angående CubeRevo så har jag haft en sådan också och den hade bedrövligt dålig SD bild (576i) ut från boxen, uppskalning av SD såg inte heller bra ut på min Pioneer plasma. HD bilden var mycket bra.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Smaken är väl olika eller också blir det olika resultat på olika TV-apparater. Jag tycker nog att min CubeRevo presterar mycket fin bild även när den skalar upp SD-sändningar. Jag kör med en Philips 42" Full-HD LCD TV.

    Men i dagens läge är det kanske tveksamt att köpa en CubeRevo, den boxen har ju funnits några år och börjar bli lite gammal nu. Det finns kanske nyare boxar som är bättre eller lika bra?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Får nog säga att min Azbox premium plus har en mycket bra bildkvalitet. säga vad man vill om denna box, mjukvaran är kanske inte den bästa (E2 är dock på g till denna box) men bildkvaliteten är SUPERB! kör LG 50" full HD plasma och bilden är riktigt bra. har även en DB7020, 500s och 600s men Azboxen är överlägsen när det gäller bildkvalitet.

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Måste vara så att olika TV-apparater hanterar signaler olika.
    Jag har lånat hem och jämfört Azbox premium mot DM 600 och jag måste säga att 600 med scart hade bättre bild än Azbox med hdmi.

  8. #8
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Pioneer är mästare på bildhantering och uppskalning. Jag har en 1080p plasma (PDP-LX508D) och matar den med 576i på SD material. Bättre SD bild går inte att få...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  9. #9
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Det är inte dålig bildkvalitet på DM800. Installera AutoResolution pluginet och kör native ut från boxen (576i in -> 576i ut osv. om din TV klarar det)

    Jag har Com Hems HD box utan HDD och den har inte på långa vägar bättre bild än DM800/8000. SD Bilden är oskarp och suddig. HD bilden är mycket bra. DM800/8000 SD bild är i "HD kvalitet" om man jämför boxarna inkl. CubeRevo.

    Angående CubeRevo så har jag haft en sådan också och den hade bedrövligt dålig SD bild (576i) ut från boxen, uppskalning av SD såg inte heller bra ut på min Pioneer plasma. HD bilden var mycket bra.
    Testade det du kör med, på min DM800, måste bara säga att det vart skillnad på bild. Tyckte att jag hade bra bild innan men efter ändringen som du nämnde så vart det klart skillnad på bild :-) Tack

  10. #10
    ja hittar inget plugin som heter auto resolution

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss