Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 49

Ämne: ''Tuning failed'' vid byte av kanal

  1. #11
    nya LT6 har fler inställningsmöjligheter för switchen. där kan man nog få till de utan "mina" trix. jag har precis flashat om till LT6 så ska kolla vidare. men man kan ändra spännig på ett annat sätt för att sparka igång swtichar som krånglar.

    ja dm800 är oftast kinkigare än dm600 och andra boxar i övrigt. men jag har nog trott att det mycket berott på mjukvaran. för de har märkts mellan olika images och drivers både på dm800 och även sett fenoemenet på min dm500. men som sagt. man kommer åt inställningar i LT6, och möjligen andra nya images där man kan ställa om spännigen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #12
    Har oxå detta problem. Någon som har kommit på någon lösning?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    tuner expert settings och
    lmb 1
    diseq 1.0
    commided diseq command AA
    repeat sekvens to yes (det är denna som är viktig)
    övriga default

    lmb 2
    diseq 1.0
    commided diseq command AB
    repeat sekvens to yes (det är denna som är viktig)
    övriga default

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    tuner expert settings och
    lmb 1
    diseq 1.0
    commided diseq command AA
    repeat sekvens to yes (det är denna som är viktig)
    övriga default

    lmb 2
    diseq 1.0
    commided diseq command AB
    repeat sekvens to yes (det är denna som är viktig)
    övriga default
    Har yes på repeat. Default tror jag att jag har på resterande. Efter att ha googlat lite verkar det som att vissa köpt ny bättre diseqc och fått det till att funka?


    När jag bläddrar mellan canal+ och viasat så märker jag inget. men när jag går från 13.0(hotbird) till antingen canal plus eller viasat så får jag tuner failed. Går diseqc ofta sönder?
    Senast redigerad av vhek den 2011-05-04 klockan 23:48.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Jag hade stora problem med min diseq provade 3 olika inget hjälpte föränn jag ändrade till ovanstående efter det nada problem, har dubbelhuvud med motor och inga problem nu att byta sattelit, har du samma system som jag

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Har med problem med min 800 SE, igår hade jag +85% i SNR på både Thor och Sirius.
    Idag när jag satte på boxen fick jag ingen signal alls, får in sirius rätt lätt igen men att få den o hitta båda är nästa hopplöst.
    LT funkar inte als för mig, det är helt kört. Newnigma är den som funkat bäst men även där är det mycket bråk innan den får in båda för att sedan helt plötsligt försvinna igen.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kolla varför DISEqS-switcharna går sönder. Är kontakterna i ordning, kabeln hel; switchen åtminstone lite skyddad från vädret, ingenting som glappar i anslutningarna, jord och signal 100% skilda från varandra?

    Uppfylls detta är det troligen DISEqC-switchen som har tröttnat.

    Annars kommer varje switch som sätts dit att få spel efter ett tag och det kommer aldrig att fungera.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Efter att ha felsökt hela vägen från boxen till parabolen så när jag sitter på garagetaket får jag syn på en björk som är ivägen.
    Alla träd osv började slåut för ~två veckor sedan och det va då jag bytte box och min problem började, det kopplade ju givetvis inte då att det kunde va ett träd när det funkat fint i ett par år och av o till den senaste veckan men när det blåser böjer den sig precis tillräckligt för att täcka Thor och nu när de slagitut helt så behöver det knappt blåsa längre.
    Ner från taget, in i garaget, hämta motorsåg, 5 min senare har man perfekt signal igen

    Känner sig sådär lite lagom korkad just nu

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Nu har jag problem igen...

    När jag byter imellan Thor och Sirius får jag 'tuning misslyckades'.
    Nere till vänster där det står vilken satellit kanalen ligger på, det ändras inte när jag byter säg ifrån Canal+ Film till TV1000, utan den står kvar på Thor. Går jag in på Tuner konfig. och kör satfinder sen utigen så funkar Sirius tills jag byter till en kanal på Thor.
    Har ju funkat felfritt innan? Min klon funkar perfekt på samma plats med samma inställningar så det känns som det är nått i boxen.

    Går ja in på Satfinder visar den ingen signal på Thor alls och rätt dålig på Sirius men det funkar utmärkt att kolla på alla kanaler inklsv HD kanalerna och den hittar alla kanaler den ska vid en kanalsökning.

    Kör senaste NewNigma på en 800HD SE
    Senast redigerad av Sneaky den 2011-06-10 klockan 17:30.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    svitsen kanske

Liknande ämnen

  1. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  2. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  3. comhem svart ruta efter kanal byte
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:27
  4. byte från CD till viasat, tuning misslyckad
    Av gurkburken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 19:42
  5. Failed to get an ATR!!!
    Av pluto i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 18:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss