Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: ''Tuning failed'' vid byte av kanal

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Drog ner lnb spänningen till 360 mV istället för att öka den som många föreslår,. verkar funka bättre.. återkommer närjag har testat ett tag..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    340 mV tror jag det var t.o.m. Verkar fungera! Dock så ändras den tillbaka till default på 800 mV när jag startar om boxen.. Skitirriterande
    Ingen som vet hur jag löser detta? Jag kör Newenigma2..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    5 gånger
    Hej!
    Tar upp denna tråd igen då många tydligen har detta fel. Har nu själv blivit drabbad. Min box är en db800pvr sim 2.01 76D men den har legat ett tag nu då min 7025:a gjort jobbet och fungerar utan problem med bägge switcharna. Felet på 800:an yppar sig så att du efter en stund inte kan skifta mellan de 2 lnberna med du kan skifta mellan kanalerna på samma satellit.

    Har testat runt med olika image men inte kunnat se någon skillnad. Använder nu Gemini3 iCVS. Så upp med stegen och ut i snöovädret. Kapning av antennkabeln samt satte dit nya kontakter. Skiftat mellan olika lnb ingen skillnad. SNR 90% och BER 0% bägge stabila.Skiftat mellan 2 olika switchar, där biltemas 4-1 är en samt Digiality 4-1 men icke.

    Testat 2 olika psu och just nu har jag ett Clas Ohlson 5V 7amp. Testat mgcamd 1.38 med då fick då lite frysningar i bilden, gick då tillbaka till 1.35a. Ser att det någon gång finns mycket korta frysningar.

    Då gav jag mig på inställningarna till lnb. Testade runt med massor av inställningar. Hittade en tråd där någon sagt att han lade till tonebrust och fick det att fungera. Som sista utväg gjorde jag det samma och då fungera det. Så här ser min inställning ut idag.

    Konfigurationsläge: avancerad, Satellit: Thor 0,9w, LNB: 1, Prioritet: auto, LOF: universal lnb, Spänningsläge: polarisation, Ökad spänning: ja, Tonläge: Band, Diseqc läge: 1.1, Tonebrust: A, Commited diseqc kommando: AA, Snabb Diseqc: nej, Repetera sekvens: ja, Kommandoordning: commited, tonebrust, Uncommited diseqc kommando: inga, Diseqc repetetioner: en, Ton amplitud: 800mV.

    Satellit: Astra/Sirius 5.0E, LNB: 2, Prioritet: auto, LOF: universal lnb, Spänningsläge: polarisation, Ökad spänning: ja, Tonläge: Band, Diseqc läge: 1.1, Tonebrust: B, Commited diseqc kommando: AB, Snabb Diseqc: nej, Repetera sekvens: ja, Kommandoordning: commited, tonebrust, Uncommited diseqc kommando: inga, Diseqc repetetioner: en, Ton amplitud: 800mV
    Detta får väl då hänföras till "i praktiken"
    Fler som hittat andra lösningar som fungerat? Ska beställa lite nya lnb samt switchar och testa med. Men för tillfället ingen hög prio (väntar till nästa oväder) .
    Teori är när ingenting fungerar och alla vet varför. I praktiken är när allt fungerar och ingen vet varför. På det här stället har vi försökt kombinera teori o praktik. Ingenting fungerar och ingen vet varför.
    Dreambox 800 hd samt 7025

  4. #34
    Provat att göra en ny kanalsökning? Jag kör med en STAB-motor till min DM800, har således ingen Diseqc-switch och bara en LNB. De gånger jag råkar ut för "tuning failed" gäller det i regel bara byte mellan HD-kanal och SD-kanal. Efter en ny kanalsökning brukar det då rätta till sig.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    5 gånger
    Ja varje gång jag lade in en ny image gjorde jag en ny kanalsökning, så även det är testat. När jag en gång fått tuning failed så kan jag inte byta till den andra sateliten
    Teori är när ingenting fungerar och alla vet varför. I praktiken är när allt fungerar och ingen vet varför. På det här stället har vi försökt kombinera teori o praktik. Ingenting fungerar och ingen vet varför.
    Dreambox 800 hd samt 7025

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    pepparkaka
    jag har en dm800 orginal. Har hela tiden haft problem med byte mellan via och cd, nu gick turnern sönder så jag köpte en rev M gamla var rev J. har inte haft några problem alls med byte mellan via och cd efter det. så byta turner är ett förslag. jag köpte min från http://www.keltir.se

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    5 gånger
    Tack bbra2000, hoppas fler kommer med svar hur de gjort. Min lösning fungerar än så länge och kanalbytena går snabbt. Men ska investera i en ny tuner. Finns någon kondensator fix, någon som testat det?
    Teori är när ingenting fungerar och alla vet varför. I praktiken är när allt fungerar och ingen vet varför. På det här stället har vi försökt kombinera teori o praktik. Ingenting fungerar och ingen vet varför.
    Dreambox 800 hd samt 7025

  8. #38
    Jag har också samma problem med en 800HD som funkar lika kasst på två olika ställen. Här kan jag byta satellit eller LO men inte båda samtidigt. Han jag köpte burken av säger att den funkar på hans huvud och Diseq. Jag har en ny tuner så den ska bytas.

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Hade exakt samma problem en ny switch ifrån Spaun löste det. Nu funkar allt felfritt.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    5 gånger
    Jaha så var det ny tuner på plats. Nu fungerar allt. Köpte den från keltir. Kanalbytena fungerade fortfarande med den inställningen jag beskrev ovan men det blev mer och mer frysningar i bilden. Kan nämna att kanalsökningen tog väldigt lång tid med denna tuner. Så nu är frågan den skulle det blivit bra med ny diseqc och lnb:er? Kanske testar lite senare i vinter då det blivit kallare och då även snöar. För det är inga veklingar som kör Dreambox.
    Teori är när ingenting fungerar och alla vet varför. I praktiken är när allt fungerar och ingen vet varför. På det här stället har vi försökt kombinera teori o praktik. Ingenting fungerar och ingen vet varför.
    Dreambox 800 hd samt 7025

Liknande ämnen

  1. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  2. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  3. comhem svart ruta efter kanal byte
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:27
  4. byte från CD till viasat, tuning misslyckad
    Av gurkburken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 19:42
  5. Failed to get an ATR!!!
    Av pluto i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 18:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss