Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Canal Digital som leverantör hos Gothnet

  1. #1

    Canal Digital som leverantör hos Gothnet

    1/4 kommer Canal Digital ta över leveransen av kabel tv i Gothnets nät enligt nyhet på Gothnets hemsida. Tyvärr är det otroligt dyrt om jag skall välja extrakanaler. De tar 289:- för Totalpaketet, och då ingår inte ens HD kanalerna vilket innebär ytterligare 99:-.

    Min fråga är: Har tidigare läst att det är samma programkort oavsett om du kör via kabel-tv eller parabol. Skulle det betyda att jag kan teckna familjepacketet via parabol och då få HD + övriga kanaler som ingår i familjepacketet, men ta emot signalen via kabel-tv nätet? Kostnaden skulle ju då bara bli 209:- samtidigt som jag då får en del HD kanaler på köpet. Vad händer i framtiden om de kör pairing? Skulle det innebära att jag får problem? ( i värsta fall får jag då gå över till parabol)

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    skalman77, har du möjlighet idag att sätta upp parabol, skaffa utbudet den vägen och skippa kabel-TV biten om du vill ha HDTV kanalerna som faktiskt ingår via parabol-vägen.

    Att det skulle fungera på kabel-TV är inte några garantier och stöds inte (även om det funkar) varpå jag anser att det inte är en lösning att satsa på.

  3. #3
    Undrar varför dom har den pris sättningen?
    Inga av deras egna HD kanaler dessutom till ett högre pris :shifty:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4

    Frekvenser?

    Är det någon som vet vad gothnet sänder sina kanaler i för frekvens? (gärna CD)
    Och kommer dom att ändra på dett när canal digital tar över?
    Jag har en humax cxhd-5000c och den får jag in grundutbudet digitalt på idag, kommer den att funka sen???

  5. #5
    Fungerar inte längre att köra samma kort. Gjorde det innan.

    Citat Ursprungligen postat av skalman77 Visa inlägg
    1/4 kommer Canal Digital ta över leveransen av kabel tv i Gothnets nät enligt nyhet på Gothnets hemsida. Tyvärr är det otroligt dyrt om jag skall välja extrakanaler. De tar 289:- för Totalpaketet, och då ingår inte ens HD kanalerna vilket innebär ytterligare 99:-.

    Min fråga är: Har tidigare läst att det är samma programkort oavsett om du kör via kabel-tv eller parabol. Skulle det betyda att jag kan teckna familjepacketet via parabol och då få HD + övriga kanaler som ingår i familjepacketet, men ta emot signalen via kabel-tv nätet? Kostnaden skulle ju då bara bli 209:- samtidigt som jag då får en del HD kanaler på köpet. Vad händer i framtiden om de kör pairing? Skulle det innebära att jag får problem? ( i värsta fall får jag då gå över till parabol)

  6. #6
    hd kanalerna fungerar med samma kort men inte övriga kanaler Mvh:sat

Liknande ämnen

  1. Gothnet Kabel TV och Canal Digital
    Av fredrikr i forum Canal Digital
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 08:52
  2. Gothnet, Canal Digital och två floppydtv-c
    Av p9timon i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 21:38
  3. Canal digital och Gothnet.
    Av GreenGoblin99 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 12:08
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss