Hej.
Jag har en liten undran om nån kan svara på..
Hade tänkt att köra media center på min win7 htpc. med tv-kort hauppuage wintv-hvr 4000 och en wintv-ci modul som jag har inköpt. Tv-kortet funkar bra i mce, men jag vill ha digital-tv och alla HD-kanaler som finns. Kör på projektor enbart så det vore fint eftersom min proj klarar 720p iaf. Men när jag hörde att man måste ha ett dvb-c kort så funderar jag på att byta kort till Terratec Cinergy C PCI HD.
Läste lite mer på olika forum, och kommer fram till att ComHem låser sina HD-kanaler till sina boxar. Jag har tre hål i väggen här hemma och bostaden är ansluten till comhem gruppavtal.
Så jag beställde ett medium8favoriter HD paket tillsammans med en Humax CXHD-5000C.
Men grejen är juh att man vill ha allt integretat i datorn. så jag tycker det är tråkigt om det inte går att köra Terratec Cinergy C PCI HD i mediacenter för att se dom HD-kanaler som jag beställt nu från Comhem. Man kör ju redan allt från HTPC som jag byggde för nåt år sen.
Men eftersom jag nu ändå beställt ett paket från comhem..verkade enklast till slut,tyvärr.. så undrar jag om man kan koppla in signalen från digitalboxen till datorns tv-kort på nåt vis och få upp alla abbonerade kanaler på datorn i media center?
Måste jag byta tvkort? Mitt hauppuage wintv-hvr 4000 tar juh inte dvb-c.
Hoppas nån förstår mina frågor. Tacksam för hjälp.