Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: ComHem + DVB-C (Terratec Cinergy C PCI HD)

  1. #1

    ComHem + DVB-C (Terratec Cinergy C PCI HD)

    Hej!

    Jag har precis köpt ett Terratec Cinergy C PCI HD + CI-modul till min HTPC. Jag har också köpt en Conax CAM och skaffat ett comhem-programkort. Jag får det dock inte att fungera!

    Terratec Home Cinema kan hitta kanaler (även om kanalsökningen tar BRUTALT lång tid), men när jag ska titta på dem säger den "Scrambled! No CI present!" även fast CI-modulen är inkopplad. Tittar jag i loggen så säger den att den inte hittar min CI-modul.

    Någon som har samma kort som kan ha något svar? Syns CI-modulen i programhanteraren (för det gör den inte hos mig)? Finns det något sätt att diagnostisera hårdvaran, så man vet att den inte är trasig?

    Om något är trasigt, kan jag lista ut om det är TV-kortet, CI-kortet eller CA-modulen på nåt sätt?

    Jättetacksam för alla idéer!

    /Jonas

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Jag får exakt samma problem, köpte mitt på blocket för typ 3 månader sen och inget program hittade kanaler. Har ej kikat så mycket på de men tror jag blivit blåst på mitt men orkar ej bry mig så mycket

  3. #3
    Det låter ju inte bra... :/

    Nån mer som har erfarenhet av det kortet?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    pröva att instalera något annan prog (mediaportal / progdvb /..)
    och se om det funkar ..

    mediaportal har dvbci stöd för terratec så det bör funka ..

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Jag har testat i windows media center med men stendött där med o svinsegt

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    jag skulle kasta camen och köpa en läsare från adteknik och köra acamd 6.18 med mdapi + mediaportal(www.team-mediaportal.com). Om ni vill köra windows mediacenter finns dvblink (www.dvblogic.com) har stöd för plugins och nu mera network drivers kostar lite pengar men kan kanske vara värt det.

    Om ni inte har någon dator vana skulle jag be en kompis sätta upp allt annars lär det ta tid .

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Läste på mediaportals forum att vissa haft problem med dom nyaste drivsarna pröva att ladda ner dom här ist och se om det funkar
    http://ftp.terratec.de/Receiver/Cine...pdate/History/

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    En sak till i terratecs orginal program fins det i settings/advanced

    en flik där det står common interface klicka på den och slå på kanske så enkelt ?

  9. #9
    Hmm ska försöka lite mer när jag kommer hem, är borta i veckan. Men tack för tipsen.

    Återkommer i slutet på veckan om hur det gick!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Det första du bör göra (om du använder den interna CI:n, och inte en CI via USB) är att kolla anslutningen till terratec kortet. Kolla så den grå flata kabeln sitter som den ska och att den inte klämmer någonstans. Kolla även om du ser några uppenbara skador på kabeln. Har den legat och skavt mot några lödpunkter kan det bli kabelbrott.

    Det andra du kan testa är att köra följande kommandon via kör

    Först

    "Din sökväg till CinergyDrv.exe" /safe

    För att köra i felsäkert läge, kolla om du får igång CI:n funkar det fortfarande inte kör

    "Din sökväg till CinergyDrv.exe" /reset

    och sen om det inte blir bättre testa

    "Din sökväg till CinergyDrv.exe" /firststart

    För mig så fungerar Terratec kortet tillsammans med både den interna CI:n och CI via usb klockrent tillsammans med Terratec Home Cinema. Har även fått igång det med DVB viewer utan problem. Kör CI:n tillsammans med en Dilog Conax CAM, det fungerar alldeles utmärkt.

    Problemet är också att meddelandet "Scrambled! No CI present!" är rätt generellt. Den slänger upp det direkt om du exempelvis försöker titta på en kanal som du inte abbonerar på, så det behöver inte betyda att den inte hittar din CI.

    Så det kan vara följande fel med:
    Inte uppdaterat/trasigt ComHem kort
    Trasig/felaktig/fel sorts CA modul. (Ska vara Conax)

    Testa även att i Terratec Home Cinema trycka på Huset knappen längst upp till vänster, sen trycka gul, kolla där om du hittar CI och CAM. Har du det där är det nog inte CI:n eller programmet det är fel på.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 22:03
  2. Terratec cinergy 1200 DVB-C
    Av nelsing i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 16:33
  3. CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C
    Av Henke77 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:46
  4. TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-11-30, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss