Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ljud o bild problem dm500s

  1. #1

    Ljud o bild problem dm500s

    Ljudet o bilden synkar perfekt direkt efter kanalbyte.
    Efter kanske 5min (oftast) så kommer ljudet ca 1 min före bilden bara man bytar kanal så synkar det igen. Har testat med både gemini o peterpan. Ingen skillnad. E pli bättre kanske?

  2. #2
    hade ofta problem med lipsynk på enigma men sen jag gick över till pli så har jag haft det typ en gång på 5 månader.

  3. #3
    Jag har samma problem. Inbillar mig att man inte ska behöva köra Pli för att få det att fungera.
    På min gamla 500 som pajade så hade jag nån riktigt gamla image:ar, där det fungera.

    Nu får jag inte lika långt lag, några sekunder, men det är lika irriterande. Kör ljudet ut via optiska.
    Kompleterar med vilka versioner jag kör när jag kommer hem och kan titta på boxen.
    SLUTA LJUG BO SKARINDER!!!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    gå in i meny, expertinställningar, går ner en bit bock ur aktivera snabbzapning.

    Edit: vad jag förstått så är det bara gemini som har den ibockad som standard. Det är därför pli o andra image:ar inte har detta problem.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #5
    Av det lilla jag har testat så verkar det ha gjort susen! Man tackar och bockar.

    Hade man läst på snabbzappning så hade man även sett ett litet kryptiskt meddelande om något negativt med sync. Ska erkänna att jag nog ändå inte hade kopplat direkt...

    Men som sagt. Man tackar och bockar!
    SLUTA LJUG BO SKARINDER!!!

Liknande ämnen

  1. DM800 timeshift problem.Ljud och bild osynkr
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 19:57
  2. bild men inget ljud!!!!!!!!!!!!!!!
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 14:30
  3. Bild inte Ljud...
    Av mike44 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 00:54
  4. Ljud, men ingen bild.
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 18:13
  5. bild och ljud på c+
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 18:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss