Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com går inte att ladda ner, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu
Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com går inte att ladda ner, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu
Verkar vara problem att bifoga filer men googla på Smargo Drivers så hittar du säkert det du letar efter.
Vilka underbara människor ni är på det här forumet
Skall googla å testa
Sen så behöver du inga drivisar för dessa i ubuntu då den identifierar dem som FTDI USB Serial Device converter men det kan vara bra om du vill hårdställa hur de arbetar, jag gör dock detta i windows...
Kör
Mode=Fixed
Frequency=6,00
Kernel=Normal
TMode=1 tror jag
EGT=0
Funkar kalas i kombo med newcs då, om jag har dem som autoswitch så får jag det inte att lira...
Kan även vara värt attt nämna att de läser snabbare om du har USB hubb med strömmatning än om du pluppar in dem direkt i USB porten.
okej, tackar. Få testa detta sen, för när jag körde på smartreader så vägra den känna igen vilka kort som satt i. dock körde jag på 600 och det verkar funka, det funkade dock inte när jag försökte köra på 357 då jag har ställt dom som du i windows.
Edit: har nu varit uppe på vinden o testat. Samma restultat som innan. Den känner inte av korten och det konstiga e att proxyn inte loggar in. Går man in i weben så finns där inga användare, men när man försöker lägga till proxyanvändaren så säger den bara att användaren redan finns! det är grön bock när man kollar readers.. humm
Det man inte vet, har man ingen aning om!