Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skumt fel Dm600

  1. #1

    Skumt fel Dm600

    Har en Dm600pvr S orginal som jag använt i över ett år utan problem. Nu har den fått för sig att efter ett par minuter efter man startat Tvn så tappar den kontakten med nätverket och bilden. Har provat flasha om utan resultat, även provat Dhcp och olika (interna) ip nummer. Är detta ett hårdvarufel i boxen eller?? Någon som har ideer?

    Kör Gemini 4,70 nu, Mgcamd 1.32 och newcs. Har en 800Hd som funkar perfekt.

  2. #2
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Uteslut andra felkällor.
    Fast IP i boxen och testa med en annan router eller switch.
    Annat nätagg med bra kräm i, ny nätverkskabel.

    Om du skippar NewCS/Mgcamd och kör med CCcam...tappar den kontakten då också?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rayden Visa inlägg
    Har en Dm600pvr S orginal som jag använt i över ett år utan problem. Nu har den fått för sig att efter ett par minuter efter man startat Tvn så tappar den kontakten med nätverket och bilden. Har provat flasha om utan resultat, även provat Dhcp och olika (interna) ip nummer. Är detta ett hårdvarufel i boxen eller?? Någon som har ideer?

    Kör Gemini 4,70 nu, Mgcamd 1.32 och newcs. Har en 800Hd som funkar perfekt.
    Prova skifta nätdel med 800an

    mvh

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rayden Visa inlägg
    Har en Dm600pvr S orginal som jag använt i över ett år utan problem. Nu har den fått för sig att efter ett par minuter efter man startat Tvn så tappar den kontakten med nätverket och bilden. Har provat flasha om utan resultat, även provat Dhcp och olika (interna) ip nummer. Är detta ett hårdvarufel i boxen eller?? Någon som har ideer?

    Kör Gemini 4,70 nu, Mgcamd 1.32 och newcs. Har en 800Hd som funkar perfekt.
    Du har den inte inklämd i någon bokhylla och har hårddisk i den.. För min kan bli rätt varm ibland.. Och värme kan ju skapa rätt konstiga fel.

  5. #5
    TACK! nejdå det var så enkelt som att nätdelen var boven =). konstigt att de funkat UA i över ett år och sen plötsligt är nätdelen för vek?
    nåja huvudsaken är att de funkar nu iaf.

  6. #6

    fel igen !! =(

    hade löst problemet med en annan nätdel, det fungerade ett par veckor, nu är problemet tillbaka. Jag fattar inte, är de så kassa nätdelar eller? Tappar dom effekt med tiden? har provat flera olika portar, dhcp mm. den tappar kontakt med nätet hela tiden.

Liknande ämnen

  1. DM500c Skumt Fel
    Av Bozze i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:41
  2. DM500s skumt fel
    Av Granke i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 20:08
  3. Cd skumt
    Av snugge i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 11:48
  4. Skumt kortfel
    Av mojjen i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 20:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss