Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: oparat kort + oparad box?

  1. #1

    oparat kort + oparad box?

    Jag har ett programkort sittandes i en server med CSP (+newcs), mitt programkort är med all säkerhet inte parat med någon box då jag helt enkelt aldrig har köpt någon box genom comhem eller råkat ringa de och parat någon av mina boxar.

    Jag funderar nu på att köpa en Humax HDPVR-1000C och stoppa in en Alex-klient som ansluter till min CSP. Först prövade jag att låna en kompis Humax HDPVR-1000C, då fungerade inga kanaler alls med en Alex-klient i eftersom den boxen redan är parad med kompisens abonnemang.

    Min fundering är då är om jag helt sonika går och köper en helt ny Humax HDPVR-1000C hos tex Elgiganten så måste ju den garanterat vara oparad eftersom den inte haft något med comhem att göra. Skulle det i den boxen då fungera att stoppa en Alex-klient som låser upp de SD-kanaler + SVT HD som finns på min CSP?

    Eller är Humaxboxen så intimt förknippad med comhem att inte ens de man kan köpa i en vanlig butik fungerar utan att paras med ett kort?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Nej, det fungerar inte.

    Alex fungerar överhuvudtaget inte på någon av comhem:s "pairing-boxar" (alla HDTV-boxar)

    Den enda lösningen som skulle fungera är följande:

    Köp valfri HDTV-box från ComHem - ring och para ihop ditt befintliga programkort med boxens serienummer.

    Införskaffa smartwi - placera orginal-programkortet i smartwi-master, kör smartwi-klientkort i HDTV-boxen samt i Newcs-servern.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Mango är du verkligen säker?

    Om du pairat det programkort du delar till din Alex ihop med den comhem HDTV-box som Alex enheten sitter i?

    Jag skulle vilja höra vad Mikaelk har att säga om detta.

    Jag har fått igång CS med Fausto och seasoninterface på en windowsburk väldigt stabilt men har ännu inte testat HD-boxarna.
    Den som vill kan titta på min konfiguration här:
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=26677

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @Mango är du verkligen säker?
    Ja, jag är säker.

    Ingenting har ändrat sig sedan det diskuterades i denna tråd - tyvärr.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss