Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Dm500HD

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    500HD hörs knappt så det är inga problem med den. 800HD borde ha varit större och med kylflänsar för den sålde jag illa kvickt pga ljudnivån.
    Det är ju bra att fläkten är tyst i 500HD.
    Förstår inte riktigt angående ljudnivå i 800HD. Den boxen har väl ingen fläkt inbyggd?
    DM600C | PLi-jade | newcs | mgcamd
    HTPC | FireDTV C | Twinhan DVB-C | MediaPortal

  2. #32
    razorx
    Gäst
    Klonerna brukar ha en kylfläns samt fläkt på cpun.

  3. #33

    Hjälp med DM500HD

    Behöver hjälpa a få igång min nyinköpta DM500HD. Har flashat den tre gånger med olika images (pli, newenigma och Black Hole). Första problemet jag får är vid kanalsökning den hittar inte C+ HD kanaler (jag vet att parabolen är rätt då jag lånat hans DM800) den hittar Via HD kanaler?? Är det satellites.xml som skall uppdateras?? Jag har kört nätverksökning utan resultat.

    Vidare undrar jag hur jag skall få igång mgcamd...går ju inte att ladda ner som plugin..eller?

    Tacksam för alla tips och hjälp..:'(

  4. #34
    Jag kör Dream-Elite Black Hole v1.0 DM500HD i min och där kan du enkelt ladda ner MgCamd via fjärrkontrollen.

    Kanalsökningen vågar jag inte svara på men jag byter alltid ut min satellites.xml så fort jag byter image.

  5. #35
    :lol::lol:

    Fick igång det hela sent i natt, ärligt talat vet jag inte vad som strulade.
    Installerad Newenigma II la la dit en ny satellite.xml --> hittade inte alla HD kanaler. Fick lägga till dom manuellt....

    Mgcamd gick att installera via plug in menyn i denna image. Nu får framtiden visa hur stabil denna image är

  6. #36
    Någon som vet om den kommer med C tuner?

Liknande ämnen

  1. Dm500HD och NAS
    Av tokper i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 18:16
  2. LT6½ OE1.6 for DM500HD
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 09:27
  3. DM500hd
    Av burnoutovic i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 22:50
  4. dm500hd mkv + srt?
    Av bbra2000 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 10:10
  5. Dm500hd
    Av bpl i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss