Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DM800 röd bild

  1. #1

    DM800 röd bild

    Hej

    Har ett problem med min nya DM800 HD. Om jag försöker använda DVI till HDMI sladden som följer med boxen så blir bilden väldigt rosa och jag får inte ut något ljud. Har testat alla inställningar under AV/inställningar men det är bara om jag använder scart som jag får ut bild och ljud. Jag har testat på tre olika tv-apparater hemma hos mig men alla har samma problem. Det konstiga är att jag även testat boxen hos en kompis där allt fungerar klockrent på hans full-hd projektor och en äldre lcd-tv (6 år). Jag har en Pioneer PDP436XD som inte är en full HD men HD-ready. Även den andra tvn borde klara att ta in signalen då det står HD-ready 1080p.

    Tacksam för tips.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    65
    Tackad
    1 gånger
    Det troliga är att du har fel på kabeln. Prova med en annan kabel scart och HDMI.

  3. #3
    Tack för tipset men då skulle det väl inte fungera hos min kompis. Ska prova i alla fall.

  4. #4
    Det har hänt mig med. De skickar med riktig skräpkabel. Köpte en dyr kabel på kjell o co som var betydligt bättre!

  5. #5
    Jaha vad fint... hmmm tycker kanske att det borde finnas utrymme att skcicka med en fungerande kabel när boxen kostar nästan 5000 spänn.

  6. #6
    Mycket riktigt det var en skitkabel :twisted:
    Tack för hjälpen.

    /Gusarov

Liknande ämnen

  1. dm800 - inge bild, men borde vara?
    Av proosen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 19:19
  2. Ej synkront bild/ljud DM800 endast HD
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:14
  3. DM800 timeshift problem.Ljud och bild osynkr
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 19:57
  4. DM800 + Comhem orginalkort = Ingen Bild/Ljud
    Av Dajsman i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:27
  5. DM800 skum bild
    Av winger i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 13:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss