Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Rensa Dreamboxen och börja på nytt! (7020).

  1. #1

    Rensa Dreamboxen och börja på nytt! (7020).

    Hej, har en Dreambox 7020 som jag fått köpa av en kompis. Ligger en Gemeni image på den just nu men det är "stökig" som fan. Ligger nån skadad installation av diverse olika plugins och en gbox som är totalt wierd.

    Önskar några goda råd om vad jag kan göra för att börja från scratch.

    Vill helst bara ha en bra image i botten och sedan sätta den upp som jag önskar den.

    Tex. vilken image ska jag välja, ska jag ta tillvara på nån info fil om sateliter osv. före jag skrider till verket.

    Är ganska grön på det här så vänliga förslag uppskattas. Troll och allmänt otrevliga människors kommentarer uppskattas ej. :errf:

    Saknar nollmodemkabel så jag tänkte försöka mig på att ladda upp imagen till boxen och köra image-uppgraderingen den vägen om möjligt.
    Viafnatt & Roligtkort
    Kaffedigital & Säsongskortet

  2. #2
    har du tänkt streama och du kör fiberlina så deffenetivt PLI Jade 3.PLI kör jag på dm7020 å de är kanonstabilt för mig. även om du vill streama internt. för pli erbjuder en funktion som heter zapstream. annars måste du testa dig fram på images. gemini gillar inte jag sen långt tillbaka i tiden på min dm500. extrema problem fick jag faktiskt.

    jag tycker du kan börja med PLI. skapa dig en egen uppfattning hur just din 7020 tycker om pli i annat fall kör gemini.

    dm7020 behövef ingen nollmodem. du kan lägga in image via webben. tryck in pil upp eller ner på fronten samtidigt som du slår på strömmen på baksidan. så ska de stå stop i display. den är då i bootloaderläge. surfa sen in på ipnr som står i display.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Har börjat köra denna: DF-II.v12.1 DM7020
    Är en enigma2 image. finns att ladda ner på ihad
    Tycker den funkar bra

Liknande ämnen

  1. Dreambox, var skall jag börja??
    Av Idiom i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 21:28
  2. [LÖST] Börja bränna
    Av bn i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss